تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3737268
شناسه : 3737268
تاریخ :
غول فناوری آمریکا ۱۵ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند اقتصاد ایران: شرکت آمریکایی اینتل اعلام کرد که به دلیل بیش از ۱۵ درصد از کل نیروی کار خود را کاهش می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، شرکت آمریکایی اینتل اعلام کرد که بیش از 15 درصد از کل نیروی کار خود را کاهش می‌دهد.

این غول فناوری همچنین اعلام کرد که پرداخت سود سهام را در سه ماهه آخر سال جاری میلادی متوقف می‌کند. این اقدام به منظور اجرای یک استراتژی جدید با هدف تقویت بازوی تولیدی زیان ده این شرکت صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود در طرح کاهش هزینه‌های اینتل به ارزش حدود 10 میلیارد دلار (9.25 میلیارد یورو)، حدود 17500 کارمند در سراسر جهان اخراج شوند و بیشتر این تعدیل نیرو تا پایان سال جاری میلادی صورت می‌گیرد.

به غیر از کاهش تعداد کارکنان، این طرح همچنین بر ایجاد یک مدل مالی پایدار برای سرعت بخشیدن به رشد سودآور تمرکز خواهد کرد.

این طرح شامل کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای و عملیاتی و همچنین هزینه‌های فروش خواهد بود. با این حال، این شرکت فاش کرده است که قصد دارد سرمایه گذاری‌های اصلی خود را حفظ کند.

در مورد تعلیق سود سهام، اینتل مجدداً تأیید کرد که اگرچه متعهد به سود سهام رقابتی در بلندمدت است، اما در حال حاضر تمرکزش بر کاهش اهرم ترازنامه خود است.

این طرح بازسازی همچنین در حالی انجام می شود که اینتل اخیراً به دلیل لغو برخی مجوزهای صادراتی توسط ایالات متحده و محدود کردن آن از فروش تراشه‌های خاص به مشتریان چینی مانند هواوی، با مشکل مواجه شده است.

در ماه مه امسال، اینتل همچنین هشدار داد که این تصمیم بر درآمد آن در سه ماهه دوم تأثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/