تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3737224
شناسه : 3737224
تاریخ :
نحوه دسترسی به تقسیط مالیات عمکلرد ۱۴۰۲ اقتصاد ایران: در قسمت ارسال اظهارنامه یا فرم تبصره ۱۰۰ امکان دسترسی به تقسیط مالیات ومشاهده لیست قبوض برای مودیان ایجاد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بخش اظهارنامه مودیان در سایت سازمان امور مالیاتی کشور(my.tax) مودیان در بخش اظهارنامه، امکان مشاهده اظهارنامه تعاملی یا فرم تبصره ماده 100 خود را دارند. در این بخش مودیان امکان انتخاب گزینه ایجاد اظهارنامه(در صورت عدم تایید اظهارنامه تعاملی یا فرم تبصره ماده 100 پیش‌فرض) را دازند.

از دیگر مواردی که در بخش اظهارنامه سامانه (my.tax) قابل مشاهده است، اظهارنامه‌های (تبصره‌) نهایی نشده و اظهارنامه‌های نهایی است. بخش مهم دیگری در حوزه اظهارنامه‌های سامانه سازمان امور مالیاتی قرار دارد، بخش تقسیط و صدور قبض است که در آن مودیان می‌توانند نسبت به تقسیط مالیات خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است، مؤدیان می‌توانند حسب مورد از 4 ماه برای مؤدیان دارای بدهی مالیاتی عملکرد تا 9 ماه برای مؤدیان فاقد بدهی مالیاتی عملکرد در سالهای قبل در صورت استفاده از چک الکترونیکی برای تسویه بدهی تا 14 ماه نسبت به تقسیط بدهی و مالیات متعلقه اقدام نمایند.

مالیات ,

با توچه به اظهارات مقامات سازمان امور مالیاتی کشور، این سازمان همان مشوق‌هایی را که برای مودیان مشمول تبصره ماده 100 در نظر گرفته است را برای مودیان مشمول ارائه اظهارنامه گروه دوم و سوم که اظهارنامه تعاملی خود را تایید کنند در نظر گرفته است.

گفتنی است، در هنگام تکلمیل اظهارنامه پیش‌فرض جدولی برای پرداختی مبتنی بر اظهارنامه‌ها ایجاد شده است.

مالیات ,

انتهای پیام/