تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737206
شناسه : 3737206
تاریخ :
۴۰۷ میلیارد تومان اعتبار در کمیته برنامه ریزی رشت توزیع شد اقتصاد ایران: رشت- فرماندار رشت از توزیع ۴۰۷ میلیارد تومان اعتبار در کمیته برنامه ریزی این شهرستان خبر داد و گفت: میزان اعتبار نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با مقاسیه دستاوردهای بعد از انقلاب با قبل از آن، اظهار کرد: وضعیت زیرساخت‌ها، راه‌های روستایی، سطح تحصیلات، برق، آب شرب، بهداشت، اجتماعی و فرهنگی در طول این ۴۵ سال با وجود تهدیدات، تحریم‌ها و تنش‌ها قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امسال ۴۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان رشت پیش بینی شده است، افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

عاشوری با اشاره به اینکه بخشداران و شهرداران نسبت به موضوع تفکیک زباله از مبدا اهتمام داشته باشند، ادامه داد: حتماً در مسیر راه‌های روستایی سطل‌های زباله تعبیه شده و زباله مدیریت شود.

وی با بیان اینکه دهیاران و شهرداران نسبت به موضوع ساخت و سازهای بی رویه باید نظارت دقیق داشته باشند، افزود: متأسفانه در برخی مناطق شاهد ساخت و سازهای بی رویه هستیم که این موضوع باید در دستور کار مسؤولان زیربط باشد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه علی رغم تمام تلاش‌ها در تأمین زیرساخت‌های لازم اما در برخی مناطق ضعف‌هایی وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم، گفت: در حال حاضر ۶۰ روستای فاقد آب شرب سالم داریم، در حالی که آب آشامیدنی سالم از اولویت‌های ما بوده است.

عاشوری ادامه داد: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) از اعتبارات خود، ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب اختصاص دادند، این موفقیت‌ها باید منعکس شود تا زمینه شور و نشاط و امیدآفرینی در جامعه فراهم شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که اعتبار پیش بینی شده را به صورت عادلانه توزیع کنیم، اولویت هم با پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت ۵۰ درصد به بالاست.

فرماندار رشت احیای رودخانه‌های رشت را مهم دانست و ادامه داد: احیای این دو رودخانه بسیار حیاتی و مهم است، تاکنون اقداماتی هم توسط محیط زیست انجام گرفته اما باید اقدامات علمی و پویا باشد تا نتیجه آن رودخانه‌ای باشد که روزی مردم در آن ماهی صید می‌کردند.

عاشوری گفت: از مجموع اعتبار امسال ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبارات استانی بوده، ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبارات متوازن و ۷۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات نمایندگان مجلس، ۶ میلیارد تومان اعتبار هم برای بخش تعمیر و تجهیز اختصاص یافته است.