تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737196
شناسه : 3737196
تاریخ :
روحانیت کار امامت محله را جدی بگیرد اقتصاد ایران: ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: روحانیت باید کار تبلیغ، حوزه علمیه، مسجد و امامت محله را جدی بگیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعد از ظهر شنبه در نشست قرارگاه استانی مساجد ضمن تسلیت جریان شهادت آقای هنیه و برخی از سرداران جبهه مقاومت، اظهار کرد: روحانیت کار تبلیغ، امامت و تربیت نیروها را همیشه انجام می‌داد.

وی افزود: این جریان در طول تاریخ، با برکت و کارآمد بود، مردم از همین کانال به ائمه متوسل می‌شدند، حوزه علمیه و مدرسه مکانی برای تعلیم و تربیت بودند، حوزه علمیه قم همزمان با روی کار آمدن رژیم پهلوی فعالیت خود را آغاز کرد و توانست بنیاد سلطنت پهلوی را از بین ببرد.

وی با تاکید بر اینکه ما تبلیغ، حوزه علمیه، مسجد و امامت محله را باید جدی بگیریم‌زیرا مدیریت محله از همین طریق انجام می‌شود، با اشاره به نظر مقام معظم رهبری پیرامون عدم دخالت دولت در نهاد روحانیت، تصریح کرد: در این نهاد باید به همان شکل مردمی مدیریت شود و این ویژگی از حوزه علمیه، تبلیغ و امامت نباید گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه متأسفانه تداخلاتی بین ارکان مساجد به‌وجود آمده که باید حل شود، یادآور شد: امامان باید سخنگاه‌های تبلیغ را مدیریت کنند یا مساجدی را که دچار ضعف‌های علمی بوده و توانمند و به‌روز نیستند مدیریت کنند، پس این کسانی که بناست مبلغ و امام باشند باید طرح‌های خوب و برتری داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ائمه جماعات جوان، شور و عشق به‌کار دارند اما یک سری ضعف‌هایی که وجود دارد باید به شکلی جبران و تقویت و مربیانی تربیت شوند که امامان جمعه را تقویت کنند و مساجد باید مسجد قرآنی باشند.

وی اعلام کرد: در مازندران ۴ هزار و ۷۰۰ مسجد وجود دارد اما به‌دلیل کمبود طلاب در همه آن‌ها امام جماعت وجود ندارد، فقط در هزار و ۷۰۰ مسجد امام جماعت داریم.

آیت الله محمدی لائینی در پایان تاکید کرد: تقویت علمی، برطرف شدن اختلافات و حمایت در بحث معیشت برای ائمه جماعات مساجد ضرورت دارد.