تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737195
شناسه : 3737195
تاریخ :
برگزاری سلسله نشست‌های «محله اربعینی» در سراسر کشور آغاز شد اقتصاد ایران: نشست‌های «محله اربعینی» با رویکرد جهاد تبیین و استفاده از فناوری‌های اربعینی در مقاومت و پیشرفت محله‌ها در شهرستان های مختلف برخی استان ها برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های «محله اربعینی» به همت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های مختلف‎ استان‌های زنجان، فارس، مرکزی، همدان، مازندران، تهران، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه بویراحمد، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، قم، گلستان و گیلان برگزار شد.

با توجه به ظرفیت اربعین به عنوان فرصتی برای تبیین مدل پیشرفت تمدن اسلامی و همچنین شرایط جهان اسلام و مسئله فلسطین و غزه، اساتید و سخنرانان مبرز در این سلسله نشست‌ها به موضوع استفاده از فناوری‌های اربعینی به منظور بازخوانی و ترویج گفتمان مقاومت و پیشرفت محله‌ها پرداختند.

برگزاری سلسله نشست‌های «محله اربعینی» در سراسر کشور آغاز شد

طراحی و مباحثه بر روی بوم کنشگری جهاد تبیین از اختصاصات این نشست‌ها است؛ گروه‌های مختلف متشکل از امام محله و کنشگران اجتماعی مساجد گرد هم آمده و براساس بوم کنشگری جهاد تبیین، عملیات‌های جهاد تبیینی طراحی و اجرا کردند.

برگزاری سلسله نشست‌های «محله اربعینی» در سراسر کشور آغاز شد

مهم‌ترین موضوعاتی که برای طراحی این عملیات‌ها در نظر گرفته شد، فاجعه غزه، زن و خانواده، امید، شکست اخلاقی، سیاسی و اجتماعی تمدن غرب، روایت حماسه اربعین و روایت پیشرفت بود.

گفتنی است، افزون بر این استان‌ها، شبکه راهیاری بنیاد هدایت با حضور در شهرستان‌های مختلف کشور، ۶۰۰ نشست نیم روزه توانمندسازی را برگزار خواهند کرد.

این سلسله نشست‌ها ویژه ۸ الی ۱۰ هزار امام محله و تیم‌های آنان یعنی کنشگران مسجدی با موضوع گفتمان مقاومت و پیشرفت و فناوری محله اربعینی برگزار می‌شود.