تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3737160
شناسه : 3737160
تاریخ :
حمایت پاکستان از درخواست تشکیل نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اقتصاد ایران: وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که این کشور از درخواست ایران برای تشکیل «جلسه فوق‌العاده» سازمان همکاری اسلامی درباره ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، حمایت کامل می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون»، محمد اسحاق دار، وزیر خارجه پاکستان در بیانیه‌ای که وارت خارجه این کشور منتشر کرده است، تاکید کرد که درخواست ایران برای تشکیل جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، کاملاً تحت حمایت اسلام‌آباد است.

علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران امروز در تماس تلفنی با اسحاق دار، نسبت به ترور اسماعیل هنیه، عمیقاً ابراز تاسف و تداوم جنایات اسرائیل در غزه را به شدت محکوم کرد.

در ادامه نیز، اسحاق دار ضمن ابراز همدردی با ایران، تاکید کرد که شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان تحولات در غزه و همچنین ترور وحشیانه اسماعیل هنیه را شدیداً محکوم کرده است.

همچنین مجمع ملی پاکستان نیز به اجماع، این ترور که «نقض قوانین بین‌المللی، هنجارهای شناخته‌شده دیپلماتیک و رفتار پذیرفته‌شده» است را محکوم کرد.

باقری کنی در این گفت‌وگو از اسحاق دار خواست تا در «جلسه فوق‌العاده» سازمان همکاری اسلامی که درباره این موضوع و در سطح وزرا تشکیل می‌شود، شرکت کند.

به نوشته وزارت خارجه پاکستان، «اسحاق دار» حمایت تمام‌قد خود را از این جلسه اعلام و تایید کرده است که اسلام‌آباد در این «جلسه مهم» حضوری فعال خواهد داشت.

شهید اسماعیل هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده بود، بامداد روز چهارشنبه در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت وی به شهادت رسید.