تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3737156
شناسه : 3737156
تاریخ :
این خوردنی‌ها را از صبحانه حذف کنید تا سرحال شوید! اقتصاد ایران: شاید خیلی وقت ها وقتی از خواب بلند می شویم احساس گرسنگی شدیدی داریم و فکر می کنیم اگر یک خوراکی شیرین بخوریم کاملا سیر  خواهیم شد اما این تفکر کاملا اشتباه است و مواد قندی فقط موجب سیری کاذب ما می شود و فقط قند خون را به شکل موقت بالا می برد و سریع هم پایین می آورد این امر جز بی حوصلگی و کرختی در طول روز ارمغان دیگری ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز، ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشت: کارشناسان حوزه سلامت بر این امر تاکید دارند که خوردنی های شیرین مثل انواع ابمیوه ها و غلات را از میز صبحانه باید حذف کرد، زیرا این خوراکی ها علاوه بر صدمه زدن به دستگاه گوارش به سلامتی عمومی ضربه وارد می کند.

شاید خیلی وقت ها وقتی از خواب بلند می شویم احساس گرسنگی شدیدی داریم و فکر می کنیم اگر یک خوراکی شیرین بخوریم کاملا سیر خواهیم شد اما این تفکر کاملا اشتباه است و مواد قندی فقط موجب سیری کاذب ما می شود و فقط قند خون را به شکل موقت بالا می برد و سریع هم پایین می آورد این امر جز بی حوصلگی و کرختی در طول روز ارمغان دیگری ندارد.

کارشناسان حوزه سلامت بر این امر تاکید دارند که خوردنی های شیرین مثل انواع ابمیوه ها و غلات را از میز صبحانه باید حذف کرد، زیرا این خوراکی ها علاوه بر صدمه زدن به دستگاه گوارش به سلامتی عمومی ضربه وارد می کند. آنها تاکید می‌کنند که مواد غذایی شیرین مانند آب پرتقال، به‌دلیل تاثیر منفی که بر سلامت روده و سلامت عمومی دارد، باید از رژیم غذایی حذف شوند، زیرا قند بالای این مواد غذایی، سطح قند خون را ناپایدار و تعادل ظریف دستگاه گوارش را مختل می‌کند.

این تصور که صبحانه باید شیرین و حاوی آب میوه، غلات صبحانه یا انواع نان‌شیرینی باشد گمراه‌کننده و بالقوه مضر است. متخصصان حوزه سلامت به شدت باور دارند که باب شدن این ترجیحات غذایی را شرکت  های تجاری بزرگ در زمینه تولید غذا راه اندازی کردند و علم تغذیه آن‌ها را تایید نمی‌کند. وقت آن رسیده است که دیدگاهتان درمورد صبحانه را ازنو بسازید و گزینه‌هایی را در اولویت بگذارید که بر سلامت روده تاثیر مثبت دارد.

صبحانه‌ای لذیذ و مبتنی بر پروتئین برای سیری و عملکرد مطلوب روده عالی است، زیرا غذاهای پر پروتئین در وعده‌ صبحانه به ما سیری پایدار می‌دهند و مواد مغذی ضروری برای رشد را فراهم می کنند. برای تامین سوخت‌وساز سالم بدن در طول روز، باید روی گزینه‌های متعادل و مغذی تمرکز کنیم که سلامت روده و سطح انرژی پایدار را ارتقا می‌دهند. با کاهش مصرف غذاهای شیرین هنگام صبح می توانید سطح قند خون را ثابت نگه دارید، هضم غذا را بهبود ببخشید و سبک زندگی سالم‌تری را ایجاد کنید.