تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737155
شناسه : 3737155
تاریخ :
پرداخت ۴۵ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان اردبیلی اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: صندوق امداد ولایت از زمان تأسیس ۴۵ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به خانوار حمایتی کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل پرداخت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل که با حضور مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور برگزار شد، اظهار کرد: تسهیلات صندوق امداد ولایت به شکل کاملاً قرض‌الحسنه به خانوار تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شده است.

وی به سرفصل‌های پرداختی این تسهیلات اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در قالب کارگشایی، درمان، مسکن، اشتغالزایی و… پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از زمان تأسیس صندوق امداد ولایت تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: در این راستا بیش از ۴۲۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت شده تا بخشی از نیازمندی‌ها و مشکلات معیشتی آنها برطرف شود.

حسین‌نژاد افزود: در حال حاضر ۱۴۰ هزار فقره حساب با موجودی ۷۰ میلیارد تومان در صندوق امداد ولایت استان اردبیل سپرده‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قالب ۴۰ عنوان تفاهم‌نامه همکاری نیز بیش از ۱۱ میلیارد تومان با صندوق امداد ولایت استان اردبیل هم‌افزایی صورت گرفته که صرف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان می‌شود.

حسین‌نژاد اضافه کرد: همچنین صندوق امداد ولایت استان اردبیل از خیران منابع مناسبی جذب کرده و بیش از پنج میلیارد تومان نیز با منابع جذب شده هم‌افزایی صورت گرفته که همه این مبالغ صرف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به طرح ملی «قرض ماندگار» اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح خیران مبلغی را به صورت بلاعوض به صندوق واریز می‌کنند تا به صورت مستمر در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به فقرا و نیازمندان پرداخت شود.