تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3737150
شناسه : 3737150
تاریخ :
نامه ابوترابی به فرزین درباره وام۴۰۰میلیونی محرومان اقتصاد ایران: نماینده نجف آباد در مجلس از مکاتبه با فرزین رئیس بانک مرکزی درباره عدم اعطای وام قرض الحسنه مسکن محرومان به واجدین شرایط خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از مکاتبه با فرزین رئیس بانک مرکزی درباره عدم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن محرومان به واجدین شرایط که طبق قانون بودجه سال جاری از تکالیف بانک مرکزی است، خبر داد.

نماینده نجف آباد بیان کرد: بسیاری از واجدین شرایط تسهیلات مذکور با مراجعه به دفاتر نمایندگان نسبت به عدم اعطای وام مسکن محرومان از سوی بانک‌ها گله‌مند هستند که با توجه به شرایط اقتصادی لازم است بانک مرکزی به این موضوع رسیدگی کند.

متن نامه نماینده نجف‌آباد به فرزین به شرح‌ ذیل است:

جناب آقای دکتر فرزین

رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات اللهى

احترام ضمن آرزوی قبولی طاعات عبادات و عزاداری‌ها همان گونه که مستحضرید قانونگذار در بند 4، قسمت ث، تبصره 13 قانون بودجه سال جاری بانک مرکزی را مکلف نموده است که به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان معسر با معرفی نهادهای مربوطه و تایید سازمان رفاه ایرانیان مبنی بر قرار داشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی، وام قرض الحسنه مسکن محرومین به مبلغ 4 میلیارد ریال اعطا نماید. آنچه از صحبتهای مراجعین محترم مشمول این قانون به دفتر اینجانب تماسهای تلفنی و پیامکهای ارسالی برای اینجانب بدست می‌آید حکایت از آن دارد که متاسفانه این فراز قانون علی رغم گذشت 4 ماه از شروع ،سال هنوز اجرایی نشده است.

لذا شایسته است دستور فرمایید مفاد قانون مذکور به نحو مقتضی به بانکهای عامل اعلام تا در اسرع وقت نسبت به اعطاء تسهیلات به مشمولان قانون اقدام عاجل معمول و نتیجه را به اینجانب اعلام نمایند.

انتهای‌پیام/