تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3737146
شناسه : 3737146
تاریخ :
گزارش| فراموشیِ موضعی یورونیوز و منت‌گذاری اقتصاد ایران: ایران بر اساس سیاست تعامل‌گرایانه خود در نظام بین الملل، جلوی ورود مهمانی ناخوانده مانند انریکه مورا را نمی‌گیرد اما این مسئله، مانع از تمرکز دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی و از آن مهم‌تر، ملت ایران در قبال رویکرد مزوّرانه و وقیحانه اروپا نمی‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- یورونیوز که رسانه رسمی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود در تلاش است حضور انریکه مورا معاون دبیرکل اقدام خارجی اروپا را مصداق نوعی فداکاری در مسیر دیپلماسی با ایران تلقی کند!

در گزارش یورونیوز آمده است: "انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا، برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید جدید ایران، به تهران رفت. کشورهای اروپایی به‌جای اعزام رهبران خود تصمیم گرفتند نمایندگان‌شان در تهران را به این مراسم بفرستند. بروکسل همچنان بر برقراری «کانال‌های ارتباطی باز» با ایران تاکید دارد و تلاش می‌کند با وجود تحریم‌ها سیاست تعامل انتقادی خود را در قبال تهران پی بگیرد."

یورونیوز، به مرور مواضع برخی سران اروپایی در توجیه! حضور انریکه مورا در ایران پرداخته است. در این خصوص، یک نکته کلیدی وجود دارد که این رسانه اروپایی کاملاً عامدانه دست به سانسور آن زده است! حضور انریکه مورا در ایران بنابر تقاضای جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته و با درخواست بروکسل، این سفر برگزار شده است.

فراتر از آن، گزارش یورونیوز به‌گونه‌ای تنظیم شده که گویا ایران به ظرفیت دیپلماتیک و سیاسی اروپا در نظام بین الملل نیاز دارد و اکنون این بروکسل است که با روانه ساختن انریکه مورا به تهران بر سر کشورمان منت گذاشته است! این تصویرسازی رسانه‌ای از پایه و اساس مخدوش است.

گویا یورونیوز فراموش کرده که در اغتشاشات سال 1401 و موارد قبلی، سیاستمداران و رسانه‌های اروپایی چگونه به‌صورت تمام قد در مواجهه با ملت و نظام ایران قد علم کرده و از هرگونه روش مذبوحانه و وقیحانه‌ای در مواجهه با موجودیت کشورمان بهره گرفتند. کارنامه اتحادیه اروپا در تقابل با ایران اسلامی، مملوء از نقاط سیاه، لکه‌دار و غیرقابل بخشش است.

فراتر از آن، یورونیوز فراموش کرده است که عامل اصلی گره‌خوردگی در پرونده احیای برجام، اتحادیه اروپاست. به عبارت بهتر، اروپاییان نه‌تنها یک ظرفیت ایجابی در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران محسوب نمی‌شوند، بلکه مصداق عینی بازیگرانی ریاکار و بحران‌سازی در این عرصه هستند.

از این‌رو می‌توان اتحادیه اروپا (خصوصا تروییکای اروپایی) را مصداق یک مجموعه سلبی و بازدارنده در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و دیگر موارد مشابه قلمداد کرد. در جریان جنگ غزه و بحران‌سازی‌های مزمن آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا نیز اروپاییان، اصلی‌ترین شرکای امنیتی و حتی در مواردی میدانی واشنگتن و تل‌آویو به‌شمار می‌آیند.

آیا مواضع وقیحانه لندن، پاریس و برلین در قبال جنگ غزه و کاسبی شرکت‌های تسلیحاتی و امنیتی آنها در بطن جنگ غزه بر کسی پوشیده است؟!

بدون شک جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست تعامل‌گرایانه خود در نظام بین الملل، جلوی ورود مهمانی ناخوانده مانند انریکه مورا را نمی‌گیرد اما این مسئله، قاعدتاً مانع از تمرکز دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی و از آن مهم‌تر، ملت ایران در قبال رویکرد مزوّرانه و وقیحانه اروپا نمی‌شود. در این میان، یورونیوز با تنظیم گزارش‌ها و تحلیل‌هایی از این‌دست، صرفاً بیش از پیش سیاستمداران اروپایی را از چشم مردم ایران و منطقه می‌اندازد.

انتهای پیام/