تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737123
شناسه : 3737123
تاریخ :
انتقال تکنولوژی تولید و خط تولید به کشور عراق اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: برای دستیابی به ثبات نسبی صادرات به کشور عراق، لازم است تا انتقال تکنولوژی تولید و خط تولید به کشور عراق را باید در دستور کار قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالامیر ربیهاوی ظهر شنبه در جلسه توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی استانداری، بیان کرد: برای دستیابی به ثبات نسبی صادرات به کشور عراق، لازم است تا انتقال تکنولوژی تولید و خط تولید به کشور عراق را باید در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه عراق یک کشور بسیار ثروتمند بوده و سالانه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات نفت دارد، یقیناً از این مزیت باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، افزود: توسعه بحث صادرات و تعامل تجاری ما با کشور عراق، باید تقویت شود، اگر این روند ادامه پیدا کند در سیر نزولی صادرات به این کشور قرار خواهیم گرفت‌.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ادامه داد: ما آمادگی داریم تا یک هیأت تجاری متشکل از واحدهای تولیدی بزرگ و فاخر استان را به منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان برای توسعه بازار صادرات استان به کشورهای همسایه اعزام کنیم.

ربیهاوی با بیان اینکه حجم گسترده مراودات تجاری ما با همسایگان در دفتر غرب آسیا بسیار وسعت داشته و ثبت مراودات تجاری ما با ۸ کشور همسایه در این دفتر است، تاکید کرد: در چهار ماهه گذشته از سال جاری، صادرات و تجارت خارجی ما با در نظر گرفتن نفت، ۵۱ میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۷.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار واردات داشتیم، افزود: ۳۰ درصد از مجموع صادرات استان به کشور عراق به عنوان شریک دوم تجاری ما، انجام می‌گیرد.