تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737118
شناسه : 3737118
تاریخ :
ایجاد زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد_رییس سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی کشور گفت: در استان چهارمحال و بختیاری به دو زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردابی پرداخته می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ابراهیمی ظهر امروز شنبه در نخستین رویداد ملی و استارت آپ طرح توسعه ارزش راهبردی ماهیان سردابی کشور، اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری به دو زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردابی پرداخته می‌شود.

وی افزود: در آستانه سالروز تأسیس نهاد جهاد دانشگاهی هستیم، در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ این نهاد شکل گرفت.

رئیس سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: طی بیش از چهار دهه فعالیت این نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و در سال‌های اخیر در حوزه نوآوری و فناوری خدمات ارزشمندی را به کشور ارائه کرده است.

ابراهیمی عنوان کرد: یکی از این خدمات ارزشمند جهاد دانشگاهی مجموعه رویان است، در حال حاضر پژوهشکده رویان در خصوص درمان ناباروری و سلولی در تراز دانش جهانی فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از این دست پژوهشگاه‌ها و خدمات فناورانه در جهاد دانشگاهی بسیار وجود دارد، تعداد زیادی دانش فنی در این نهاد تولید شده و در سال‌های اخیر این نهاد به فکر افتاده تا از این دانش فنی در جهت تولید ثروت و ایجاد اشتغال استفاده کند.

معاون جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: در همین راستا بعد از اینکه مطلع شدیم استان چهارمحال و بختیاری در حوزه ماهیان سردابی کارهای ارزشمندی انجام داده است، تصمیم گرفته شد تا کمک‌های در این راستا جهت توسعه استان صورت گیرد.

ابراهیمی بیان کرد: در حوزه شیلات کارهای متنوعی چون پرورش بچه ماهی در استان بوشهر، تولید واکسن آبزیان و… انجام شده است که به دنبال استفاده از آن در چهارمحال و بختیاری هستیم.