تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737111
شناسه : 3737111
تاریخ :
خرید ۷۸۴ تن بذر اصلاح شده گندم و جو در چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد_مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خرید ۷۸۴ تن بذر اصلاح شده گندم و جو، گفت: از مجموع این رقم ۲۶۰ تن گندم و ۵۲۴ تن جو بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهدوی امروز شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تاکنون ۷۸۴ تن بذر اصلاح شده گندم و جو در پایه‌ها و رقم‌های مختلف توسط شرکت خریداری شده است.

وی افزود: از مجموع این رقم ۲۶۰ تن گندم و ۵۲۴ تن جو بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خرید گندم با توجه به ادامه برداشت محصول از مزارع هنوز ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رقم به یک هزار و ۲۰۰ تن سرجمع گندم و جو برسد.

مهدوی عنوان کرد: بذر به عنوان اساسی‌ترین نهاده در تولید محصولات زارعی اهمیت بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از بذور اصلاح شده دارای مزایای بسیاری است که ازجمله آن می‌توان به خلوص ژنتیکی و ظاهری، مقاومت به شرایط استان و ضدعفونی و بوجاری شده اشاره کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به سطوح زیر کشت گندم و جو در استان، این شرکت همه ساله بخشی از گندم، جو و یا هر دو را تولید می‌کند، در همین راستا از دو سایت بوجاری و آزمایشگاه مجهز، همچنین پرسنل مرتبط بهره می‌برد.

مهدوی بیان کرد: خلوص بذور بالای ۹۸ درصد است و دارای استانداردهای لازم جهت کشت هستند.