تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737066
شناسه : 3737066
تاریخ :
۱۱ هزار نفر زائر اربعین از استان سمنان نام‌نویسی کردند اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از تکمیل نام نویسی ۱۱ هزار نفر زائر اربعین در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی حج و زیارت استان سمنان بیان کرد: مجموعاً ۱۱ هزار و ۶۷۲ نفر در سامانه مرتبط با اربعین از سراسر استان نام نویسی کرده که ۱۰ هزار و ۹۳۱ نفر با واریز وجه ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان سفر اربعین در استان سمنان مرد و هفت هزار و ۳۰۰ نفر نیز زن هستند، افزود: بیش از سه چهارم داوطلبان مرز مهران را برای خروج از ایران و ورود به کشور عراق انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: مرز شلمچه، خسروی، چذابه، مرزهای هوایی، تمرچین، باشماق و … در زمره دیگر گزینه‌های انتخابی مردم استان سمنان برای حضور در اربعین امسال بوده است.

چتری با بیان اینکه نزدیک به پنج هزار نفر از داوطلبان حضور در اربعین امسال در سراسر استان سمنان اتوبوس را برای حضور در مرزها برگزیده‌اند، تاکید کرد: پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیز با وسیله شخصی خود به اربعین اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکسی، هواپیما و مینی بوس، در جایگاه سوم تا پنجم گزینه‌های حضور زائران اربعین امسال استان سمنان در مرزهای غربی کشورمان برای حضور در کشور عراق اعلام شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تمام این اطلاعات در سامانه سماح بارگذاری شده است، گفت: در این سامانه سه نوع پوشش بیمه‌ای نیز در نظر گرفته که هر فرد می‌تواند با توجه به هزینه آن، هر نوع را برگزیند که در این بین اقبال مردم استان سمنان از بسته‌های پوشش بیمه‌ای اول و سوم بیش از گروه دوم بوده است.

چتری همچنین با اشاره به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی در کشور عراق، تاکید کرد: به زائران اربعین توصیه می‌شود که حتماً از پوشش‌های بیمه‌ای مناسب این سفر نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به شیوع انواع بیماری‌ها در کشور عراق به خصوص در اوج دوران گرما مانند تب دنگی، سرخک و … بیان کرد: توصیه اکید به زائران اربعین شده که همه موارد و ملزومات بهداشتی از جمله همراه داشتن ماسک، استفاده از لباس مناسب، پرهیز از خودن انواع غذاهای چرب و غیربهداشتی و… را در دستور کار خودشان قرار دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه شستشوی دست‌ها و رعایت بهداشت در کنار مراقبت از کودکان از جمله دیگر توصیه‌های مهم برای زائران اربعین استان سمنان است، گفت: زائران مراقب باشند که در بازگشت هزینه‌هایی را برای خود و خانواده‌هایشان و همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران تحمیل نکنند.

چتری همچنین درباره ارز اربعین نیز بیان کرد: دریافت ارز اربعین در ۵۰ شعبه منتخب بانک‌های ملی، ملت، پست بانک، تجارت، صادرات، سپه و پارسیان فقط با نام نویسی در سامانه سماح امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه افراد بالای پنج سال می‌توانند ارز اربعین بگیرند، بیان داشت: بدون داشتن مدارک کامل شامل نام نویسی قطعی سامانه سماح، گذرنامه و کارت ملی و … ارز اربعین به زائران پرداخت نمی‌شود.