تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3737060
شناسه : 3737060
تاریخ :
تایید حکم اعدام قاچاقچی دختران اقتصاد ایران: وقتی تحقیقات در پرونده سوگل و همدستانش تکمیل شد، بازپرس پرونده، کیفرخواست را صادر کرد. پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده شد و سوگل به همراه همدستانش در شعبه 29 دادگاه پای میز محاکمه رفتند. سوگل مفسدفی‌الارض شناخته و برای او حکم اعدام صادر شد. 2مردی که با او همدست بودند نیز هرکدام به 25سال زندان محکوم شدند. مابقی اعضای این گروه هم از 10 تا 25 سال حبس گرفتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، زن معروف به «سوگل» که با راه‌اندازی یک شبکه فساد، زنان و دختران را برای بهره‌کشی جنسی به خارج از کشور قاچاق می‌کرد به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد.

اواسط زمستان سال99 مأموران پلیس پایتخت در بلوار اندرزگو به 2 دختر جوان که لباس‌های نامناسبی به تن داشتند و رفتارهایشان مرموز بود، مشکوک شدند. مأموران به سمتشان رفتند و پس از پرس‌وجو از آنها، شک‌شان به این دو دختر بیشتر شد و هر دو بازداشت شدند. در ادامه و با انتقال آنها به اداره پلیس بود که اسرار یک باند فساد و فحشا فاش شد.



تهدید با فیلم‌های سیاه


2 دختر جوان می‌گفتند که عضو باندی هستند که سرکرده آن زنی معروف به سوگل است. براساس گفته 2 دختر جوان، آنها به دستور سوگل با مردها رابطه برقرار می‌کردند و در قبال آن پول می‌گرفتند. پول‌ها به‌حساب سوگل واریز می‌شد و دختران سهم کمتری می‌گرفتند. از سویی معلوم شد که سوگل دختران را تهدید می‌کرد که اگر رازشان را فاش کنند، فیلم‌های سیاهی را که از آنها تهیه کرده است، در فضای مجازی منتشر می‌کند و آبرویشان را می‌برد.



بازداشت سوگل


پس از تحقیق از 2 دختر جوان، تیمی از مأموران وارد عمل شدند و بررسی‌های نامحسوس درباره فعالیت سوگل آغاز شد. یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که این زن با همدستی 2مرد باند فساد و فحشا تشکیل داده و پس از فریب دختران، به بهره‌کشی جنسی از آنها می‌پردازد. با تکمیل شدن اطلاعات، سوگل در خانه‌اش واقع در شمال پایتخت دستگیر شد و به جز او، 17زن و مرد دیگر نیز که در این باند فساد فعالیت داشتند به دام افتادند.



فعالیت‌های بین‌المللی


با دستگیری سوگل و همدستانش، ابعاد تازه‌ای از فعالیت مجرمانه آنها فاش شد. سوگل خانه‌اش در شمال پایتخت را تبدیل به مرکز فساد و فحشا کرده بود و در آنجا دختران جوان را به دام می‌انداخت. او حتی برخی از دختران را فریب داده و با کمک همدستانش برای بهره‌کشی جنسی به کشورهای دیگر قاچاق می‌کرد. یکی از دخترانی که به دام این باند گرفتار شده بود، می‌گفت: «من از شهرستان به تهران آمده بودم و با دوستانم به یک مهمانی بزرگ دعوت شدیم. در آنجا مشروبات الکلی و مواد استفاده کردم.

سپس یکی از دوستانم مرا به سوگل معرفی کرد و گفت این زن، کار خوبی برایم سراغ دارد که درآمدش خوب است. من هم فریب خوردم و بعد متوجه شدم منظور از کار مناسب، ارتباط با مردان بوده است.» وی ادامه داد: «دیگر نمی‌توانستم از راهی که در آن وارد شده بود، برگردم چون سوگل تهدیدم می‌کرد و می‌ترسیدم آبرویم برود.»همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که سوگل نام مستعار سرشبکه باند قاچاق دختران و زنان است و او پیش از این نیز سابقه دستگیری به جرم راه‌اندازی شبکه قاچاق داشته است.



بازی در نقش مرده


هرچه دامنه تحقیقات در این پرونده گسترده‌تر می‌شد، حقایق بیشتری افشا می‌شد. در ادامه معلوم شد که سوگل حدود 10سال قبل از دستگیری یعنی در سال89، در غرب کشور باند فساد راه‌اندازی کرده و دختران بسیاری را فریب داده بود. وی همان زمان دستگیر اما با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد. او زنی باهوش و زیرک بود و فکر همه جا را کرده بود. سوگل پس از آزادی از زندان با وثیقه، نقش یک مرده را بازی کرد. او برای خودش گواهی فوت صادر کرد و همه تصور کردند که وی در اثر حادثه‌ای جان باخته است. حتی برای خودش مراسم عزاداری و ختم گرفت و به این ترتیب بدون اینکه به زندان برگردد، به فعالیت‌های مجرمانه‌اش ادامه داد. او هویتش را تغییر داد و شبکه جدید خود را راه‌اندازی کرد تا با فریب دختران بتواند پول زیادی به جیب بزند.



پایان سوگل


وقتی تحقیقات در پرونده سوگل و همدستانش تکمیل شد، بازپرس پرونده، کیفرخواست را صادر کرد. پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده شد و سوگل به همراه همدستانش در شعبه 29 دادگاه پای میز محاکمه رفتند. سوگل مفسدفی‌الارض شناخته و برای او حکم اعدام صادر شد. 2مردی که با او همدست بودند نیز هرکدام به 25سال زندان محکوم شدند. مابقی اعضای این گروه هم از 10 تا 25 سال حبس گرفتند. هرچند آنها به حکم اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات شعبه39 دیوان، مهر تأیید بر این حکم زدند و پرونده سوگل برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارجاع و به این ترتیب شمارش معکوس برای اعدام این زن آغاز شد.


مخوف‌ترین باندهای قاچاق دختران


پدیده قاچاق دختران معضلی اجتماعی است که هر از گاهی با دستگیری یکی از سرشبکه‌های این باندها، ابعاد آن فاش می‌شود. در این قسمت به مرور مشهورترین پرونده‌های قاچاق دختران به خارج از کشور پرداخته‌ایم.



پایان الکس


الکس سرشبکه قاچاق دست‌کم 800دختر و زن به خارج از کشور بود که به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد. او با همدستی مادرش و زنی دیگر، زنان و دختران جوان را به دام می‌انداختند و آنها را به کشورهای خارجی قاچاق می‌کردند که با این کار، پول کلانی به جیب زده بودند. الکس حتی دختران را مجبور به قاچاق موادمخدر به کشورهایی مانند امارات و مالزی می‌کرد. او درنهایت از سوی پلیس دستگیر و در یکی از روزهای اردیبهشت سال1402 پای چوبه دار رفت و اعدام شد.



فریب دختران به بهانه کار


2 سال قبل، یک باند بزرگ فریب و قاچاق دختران در یکی از استان‌های شمال غربی کشور فعالیت می‌کرد که 2 زن سرشبکه آن بودند. آنها به همراه زن و مرد دیگری، دختران را به بهانه کار و اشتغال فریب می‌دادند و آنها را برای بهره‌کشی جنسی به کشورهای دیگر قاچاق می‌کردند. این گروه، دختران را از شهرهای مختلف کشور فریب داده و جذب باند خود می‌کردند. متأسفانه برخی از دختران وقتی متوجه شدند که فریب خورده اند اقدام به‌خودکشی کرده و به زندگی‌شان پایان داده بودند. 4عضو اصلی این شبکه (3زن و یک مرد) به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شدند.