تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3737054
شناسه : 3737054
تاریخ :
اکسیوس: فشار آمریکا علت سفر هیئت اسرائیلی به مصر است اقتصاد ایران: یک رسانه آمریکایی مدعی شد که رژیم اسرائیل تحت فشار شدید آمریکا مجبور شده است تیم مذاکره کننده خود را راهی قاهره کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که رئیس سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) به همراه رئیس شاباک (امنیت داخلی) امروز شنبه بر اساس سفر از پیش اعلام شده، به منظور رایزنی درباره تبادل اسرا با حماس وارد مصر شده است.

وب سایت خبری آکسیوس آمریکا که روابط نزدیکی با منابع و مقامات رژیم اسرائیل دارد، پرده از علت سفر هیئت این رژیم به شهر قاهره برای گفت‌وگو بر سر تبادل اسرا با حماس برداشت.

منابع این رسانه گفته‌اند که هیئت مذکور بعد از آنکه آمریکا رژیم اسرائیل را تحت فشار قرار داد، راهی مصر شد. به گزارش آکسیوس، آمریکا شدیدا رژیم اسرائیل را تحت فشار قرار داده تا مذاکرات تبادل اسرا و مسائل امنیتی مرتبط با آن ادامه داشته باشد.

رژیم اسرائیل و حماس طی 10 ما گذشته بارها با وساطت برخی کشورها مانند قطر، مصر و آمریکا درباره توقف جنگ و تبادل اسرا مذاکره کردند که در یک دوره‌ای این مذاکرات منجر به آتش بس شد با این حال، جنگ هرچه به این طرف ادامه پیدا می‌کند، رژیم اسرائیل با اقداماتی از جمله ترور، زیاده‌‌خواهی‌ها و کش دادن مذاکرات، قصد دارد جنگ بدون توافق ادامه داشته باشد.

اخیرا اقدام رژیم اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، باعث واکنش منفی حماس و نگرانی آمریکا از بابت به سرانجام نرسیدن تلاش‌هایش برای دست یابی به توافق را در پی داشته باشد.

آمریکا با ایفای نقش منافقانه در قضیه فلسطین و توقف جنگ در غزه، همزمان که از آتش بس و لزوم توقف جنگ سخن می‌گوید، به حمایت‌های سیاسی، نظامی و تسلیحاتی از رژیم اسرائیل ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/