تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3737040
شناسه : 3737040
تاریخ :
لباس کاروان باید قبل از المپیک رونمایی می‌شد/کمیته دلایلش رابگوید اقتصاد ایران: وزیر ورزش با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون لباس کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک، گفت: از کمیته خواسته‌ایم دلایل خود را در مورد انتخاب لباس‌ها بگوید، لباس‌ها باید رونمایی می‌شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز با حضور در محل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان از این صندوق بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید که دو ساعت به طول انجامید، با تاکید بر اینکه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان متعلق به پیشکسوتان و قهرمانان است، گفت: اینجا متعلق به اولی‌های قدیم یعنی پیشکسوتان و اولی‌های جدید یعنی قهرمانان فعلی است.

هاشمی با بیان اینکه حدود ۷ هزار نفر تحت پوشش صندوق هستند و صندوق به خوبی حمایت‌های خود را انجام می‌دهد، در مورد اهداف فعالیت های صندوق توضیح داد و گفت: دو هدف عمده مورد توجه است. افزایش درآمد برای کمک به توسعه کمی و کیفی خدمات مورد نظر از جمله آن است. شرکت هایی هم کنار صندوق فعالیت دارند اما وزارت ورزش موظف است که سالانه مبالغی را کمک کند تا این صندوق روی پای خودش بایستد.

وزیر ورزش با تاکید بر لزوم خدمات به ورزشکاران و پیشکسوتان و حساسیت هایی که شخصا در این زمینه دارد، از افزایش مستمری اعضای صندوق خبر داد و گفت: سعی ما بر این است که بعد از بازی‌های پارالمپیک یعنی از ابتدای مهر ماه، مستمری قهرمانان و پیشکسوتان افزایش چهار برابری داشته باشد و شاید به ۱۰ تا ۱۲ میلیون برسد که اقدام بسیار مهمی است.

کیومرث هاشمی در ادامه در مورد حواشی ایجاد شده برای کاروان اعزامی به بازی های المپیک و پوشش اعضای این کاروان در مراسم افتتاحیه گفت: از زمان حضورم در وزارت ورزش و با توجه به تجربه ۳۵ ساله ای که از حضور در ورزش داشتم، اعلام کردم که در جزئیات فعالیت های کمیته ملی المپیک حضوری نخواهم داشت. در بحث لباس‌ هم نگاه‌های مختلفی وجود داشت.

وی به زمان ریاستش در کمیته ملی المپیک برای بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو اشاره داشت و گفت: آن زمان به لباس‌ها ایراد گرفتند، من همان زمان پذیرفتم و اقدام به تغییر لباس ها کردیم. الان در هفته دوم المپیک هستیم و رشته های مدال آور در این هفته رقابت خواهند داشت. رسانه‌ها هم کمک کنند تا تمام ورزشکاران آرامش داشته باشند و بتوانیم در رشته هایی که قبل از این هم پیش بینی می شد، مدال بگیریم.

وزیر ورزش تاکید کرد: در بحث لباس هم من از دوستان در کمیته المپیک خواستم که دلایل خودشان را که چرا این لباس انتخاب شده است، اعلام کنند که در زمان خودش اعلام خواهد شد که چرا چنین لباسی انتخاب شده است. باید لباس ها رونمایی می شد. دوستان باید توجه بیشتری در این زمینه می کردند.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز باید بر روی هفته دوم بازی های المپیک باشد، خاطرنشان کرد: تا به امروز از هیچ یک از رشته هایی که در المپیک حضور داشتند توقع مدال نبوده است. البته در رشته ای مانند شمشیربازی پیش‌بینی ۵۰ به ۵۰ وجود داشت. فکر می‌کنم هانیه رستمیان نیز عملکرد خوبی داشت.

هاشمی با بیان اینکه همیشه سه رشته کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری رشته‌های مدال‌آور ما در المپیک بوده اند، افزود: امیدوارم در این دوره هم ورزشکاران این رشته ها بتوانند دل مردم را شاد کنند. آنچه وظیفه وزارت ورزش بود، پشتیبانی مجموعه فدراسیون‌ها بوده است.