تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3737019
شناسه : 3737019
تاریخ :
لامبورگینی روولتو با الهام از ساحل ساردینیا؛ ترکیب هنر و تکنولوژی با رنگ‌آمیزی دستی ۴۷۵ ساعته اقتصاد ایران: مدل سفارشی و تک‌ساخت لامبورگینی روولتو با الهام از ساحل ساردینیا و ترکیبی از رنگ‌های چشم‌نواز رونمایی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مدت کوتاهی پس از معرفی Revuelto، لامبورگینی نمونه‌ای تک‌ساخت از این خودرو را با الهام از ساحل ساردینیا به‌نام Opera Unica که به ایتالیایی به معنای «اثر منحصربه‌فرد» است، معرفی کرد.

برای رنگ‌آمیزی دستی بدنه‌ی روولتو سفارشی که لامبورگینی آن را «کاملاً هنری» می‌نامد، ۴۳۵ ساعت و ۲۲۰ ساعت دیگر برای رنگ‌آمیزی و تودوزی داخلی زمان صرف شده است. در مجموع، ساخت Revuelto Opera Unica که در هتل Cala di Volpe در جزیره‌ی ساردینیا رونمایی شد، ۹ ماه زمان برد.

نمای جانبی خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica
Lamborghini

براساس بیانیه‌ی رسمی، مهندسان و طراحان لامبورگینی برای روولتو سفارشی رنگ آبی را انتخاب و از ابزارهای مخصوص مانند قلم‌مو برای تکمیل کار رنگ‌آمیزی ۴۷۵ ساعته‌ی خودرو استفاده کرد‌ه‌اند.

نمای سه‌چهارم خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica
نمای داخل کابین خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica
تودوزی داخلی و صندلی‌های کابین لامبورگینی روئلتو Opera Unica
پلاک فیبرکربنی در کابین خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica

به‌گفته‌ی استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی: «Opera Unica خلاقیت ما را یک قدم جلوتر می‌برد و تکنیک‌های رنگ‌آمیزی و تزئینات داخلی را نشان می‌دهد که تنها منحصر به این خودرو است. [Opera Unica] یک اثر هنری واقعی محسوب می‌شود که مناظر دریایی متمایز و زیباترین جزیره‌ی ایتالیا را منعکس می‌کند.»

دکمه‌ی استارت خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica
رنگ‌ سقف خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica
دوخت و رنگ صندلی خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica

رکاب‌ها و اسپلیتر فیبر کربنی در کنار رینگ‌های بزرگ به‌رنگ مشکی براق و ترکیب طیف‌های مختلف رنگ‌ آبی روی بدنه‌ی خودرو که امواج دریا را در ذهن تداعی می‌کنند، تکمیل‌کننده‌ی طراحی روولتو سفارشی هستند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica
Lamborghini
رنگ بدنه‌ی خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica
نمای سه‌چهارم عقب از بالا خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica
نمای سه‌چهارم جلو خودرو لامبورگینی روئلتو Opera Unica

لامبورگینی می‌گوید که ساخت ابزار مورد نیاز برای گلدوزی روی صندلی‌ها ۸۵ ساعت طول کشیده است.

لامبورگینی برای صندلی‌های خودرو از رنگ‌هایی به‌نام Blu Amon و Blu Cepheus و Bianco Leda که ترکیبی از سفید و آبی هستند، برای نشان دادن امواج دریا استفاده کرده است. این ترکیب رنگی حتی روی دکمه‌ی استارت نیز دیده می‌شود. نشان مخصوص فیبرکربنی Blu Mira Carbon روی دیواره‌ی پشتی کابین طراحی داخلی روولتو سفارشی را تکمیل می‌کند.

مقالات مرتبط
  • جانشین لامبورگینی اوراکان ۲۶ مرداد از راه می‌رسد
  • لامبورگینی ۶ میلیون دلاری؛ گران‌قیمت‌ترین خودرویی که آنلاین فروخته شده است

قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی روولتو سفارشی نسبت‌ به مدل عادی تفاوتی ندارد. موتور V12 جدید ۶٫۵ لیتری با سه موتور برقی و باتری‌ لیتیوم‌یونی ۳٫۸ کیلووات‌ساعتی خودرو، ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.