تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3737017
شناسه : 3737017
تاریخ :
سنجش دقیق حرارت روی فلز با تجهیز آزمایشگاهی ایران ساخت اقتصاد ایران: متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند دستگاه سنجش حرارت روی فلز را که در آزمایش‌های ترمودینامیک نیازمند دقت بالا کاربرد دارد، طراحی کرده و بسازند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی شیدائی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ساخت دستگاه آزمایشگاهی سنجش حرارت روی فلز مورد استفاده در آزمایش‌های ترمودینامیک با دقت بالا گفت: پیش از این دانش ساخت این دستگاه در اختیار چند کشور بود و برای اولین بار است در المپیاد جهانی ۲۰۲۴ برای سنجش و محاسبات آزمایشگاهی فیزیک به کار گرفته شده است.

وی گفت: توانستیم با یک فرایند جدید و نوین، یکی از دقیق ترین دستگاه‌های آزمایشگاهی را که در هیچ آزمایشگاه جهانی وجود ندارد توسط تیم مهندسی شرکت برای المپیاد جهانی آماده کنیم که یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه ایرانی سهولت در استفاده از آن است.

این فعال فناور با اشاره به فعالیت شرکت دانش‌بنیان دنیای هوشمند آوا گفت: این شرکت دانش‌بنیان، در زمینه پایش و مدیریت هوشمند انرژی در صنایع و مراکز داده، هوشمندسازی سازمان‌ها، ساختمان‌ها و غیره فعالیت دارد و در زمینه آزمایش‌های ترمودینامیک، آزمون‌های فیزیک المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ را به مرحله تولید و تجاری‌سازی برساند.

شیدائی با اشاره به قابلیت‌های محاسبه دقیق دستگاه آزمایشگاهی ترمودینامیک گفت: این دستگاه قابلیت این را دارد که از سنین دانش‌آموزی تا سنین دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با دقتی برابر یک صدم درصد، بهترین تحلیل‌های آزمایشگاهی را ارائه می‌کند.

این فعال فناور عنوان کرد: این دستگاه ۱۵ کاربرد آزمایشگاهی داشته و از دقت بسیار بالایی برخوردار بود چرا که آزمایشات ترمودینامیک معمولا دقت پایینی دارند، اما این دستگاه بسیار دقیق بود و برای دانشگاه‌ها و مدارس مختلف کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان دنیای هوشمند آوا با اشاره به ظرفیت صادراتی این محصول دانش‌بنیان و امکان ارزآوری به واسطه فروش آن گفت: شرکت دنیای هوشمند آوا، تولیدکننده نرم‌افزار و سخت‌افزار محصولات هوشمند است و توانسته محصولاتی هوشمند برای تجهیزات صنعتی و ساختمانی و مکان‌هایی همچون ساختمان‌های اداری، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، برج های مسکونی، ساختمان های تجاری، گلخانه هوشمند، مانیتورینگ های صنعتی را طراحی، تجهیز، ساخت و اجرایی کند.