تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3737008
شناسه : 3737008
تاریخ :
مجله تایمز:نتانیاهو به‌دنبال گسترش جنگ و کشاندن آمریکا به آن است اقتصاد ایران: مجله تایمز در گزارشی نوشت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ترور رئیس دفتر سیاسی حماس به دنبال گسترش جنگ در منطقه و کشاندن آمریکا به این جنگ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، «مجله تایمز» با انتشار یادداشتی به قلم «تریتا پارسی» با اشاره به اینکه «هیچ شکی وجود ندارد که اسرائیل پشت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیایس حماس و مذاکره‌کننده حماس در توافق تبادل اسرا است» تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این ترور به‌دنبال گسترش جنگ و کشاندن آمریکا به آن است.

تریتا پارسی سه دلیل دیگر برای این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی برمی‌شمارد؛ اول اینکه «ترور اسماعیل هنیه چشم‌انداز توافق قریب‌الوقوع آتش‌بس در غزه را از بین برد و دوم اینکه ترور هنیه احتمالاً کامالا هریس (نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را در موضع ضعف قرار می‌دهد؛ کاملاً هریس اخیراً به نتانیاهو گفته بود که وقت توافق آتش‌بس در غزه فرارسیده است.»

وی در ادامه می‌افزاید که «پیامد چهارم این است که ترور هنیه همچنین گفت‌وگوهای احتمالی بین آمریکا و ایران را نیز از بین می‌برد؛ پیروزی غیرمنتظره مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که در تبلیغات انتخاباتی بر احیای گفت‌وها با آمریکا تأکید می‌کرد، پنجره کوچکی برای احیای دیپلماسی ایجاد کرد.»

صبح چهارشنبه گذشته روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

این بیانیه اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در یک حمله بزدلانه تروریستی در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به شهادت رسید.

موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که این ترور بزدلانه بی پاسخ نخواهد ماند.