تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3736978
شناسه : 3736978
تاریخ :
چگونه در تابستان خنک بمانیم؟ اقتصاد ایران: با آمدن گرم ترین روزهای فصل تابستان افراد با سرویس وسایل سرمایشی به دنبال راهی برای در امان ماندن از گرما هستند؛ درحالی که برای خنک ماندن در فصل تابستان باید طبع بدن خنک بماند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،: با شروع فصل تابستان، افراد ساکن در استان‌های مختلف با سرویس و راه‌اندازی کولر و وسایل سرمایشی منزل، محل کار و ماشین به دنبال راهی برای خنک نگهداشتن خود و در امان ماندن از گرمای سوزان تابستان هستند.

در حالی که برای خنک ماندن در فصل تابستان فقط استفاده از وسایل سرمایشی و لباس‌های خنک و نخی کافی نبوده و باید طبع هم بدن هم خنک بماند.

برای خنک نگهداشتن طبع بدن در تابستان باید از خوراکی‌هایی با طبع گرم و خشک مانند گردو کمتر و مواد غذایی مانند سبزیجات و میوه‌ها بیشتر استفاده کرد. در این گزارش برخی از خوراکی‌های مفید برای جلوگیری از گرمازدگی و خنک نگهداشتن طبع بدن را بررسی خواهیم کرد.

خوراکی‌های خنک کننده بدن کدامند؟

هندوانه: هندوانه میوه‌ای غنی از آب بوده و در کاهش حرارت و گرمای بدن بسیار مؤثر است. آب موجود در این میوه، بدن را هیدراته و خنک نگه می‌دارد.

خیار: مصرف روزی یک عدد خیار در تابستان برای پایین‌آوردن دمای بدن توصیه می‌شود. تربچه: در بین سبزی‌ها، تربچه منبع غنی از ویتامین c است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند بدنتان را خنک کند.

تربچه ضدالتهاب است و ترکیب آن با ماست جزو خوراکی‌های خنک تابستانه محسوب می‌شود.

دانه‌های گیاهی: بعضی دانه‌های خوراکی می‌توانند در کاهش دمای بدن در تابستان مؤثر باشند. دانه کنجد، رازیانه، خاک‌شیر، تخم شربتی برای پیشگیری از گرمازدگی و خنگ نگهداشتن طبع بدن بسیار مفید هستند.

فلفل سبز: با اینکه فلفل سبز طعم تند و تیزی دارد، اما خوردن آن در تابستان به کاهش دمای بدنتان کمک می‌کند. فلفل باعث می‌شود بدن خودش را در موقعیت بالارفتن دما احساس کند. بنابراین مکانیزم‌های خنک‌شدن بدن به سرعت فعال می‌شوند.گفتنی است افرادی که دارای طبع سرد هستند باید در خوردن خوراکی‌هایی با طبع خنک احتیاط کنند.