تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3736973
شناسه : 3736973
تاریخ :
هواشناسی اصفهان هشدار داد/ این هفته مراقب اشعه مضر خورشید باشید اقتصاد ایران: اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تقویت توده هوای گرم و افزایش نسبی اشعه مضر خورشید و خطر گرمازدگی طی هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش با صدور مجدد هشدار سطح زرد درخصوص تداوم گرمای شدید، اعلام کرد از صبح روز دوشنبه تا پایان روز پنجشنبه (۱۵ تا ۱۸ مرداد) به دلیل تداوم و تقویت توده هوای گرم، افزایش نسبی دما بین یک تا سه درجه سلسیوس در سراسر استان و کاهش دید و کیفیت هوا بر اثر باد و گرد و خاک و غلظت ازن سطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، هفته جاری افزایش نسبی میانگین دما، افزایش نسبی اشعه مضر خورشید(UV)، خطر گرمازدگی به ویژه برای گروه‌های حساس و اطفال و سالمندان را به همراه دارد.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزوده است، افزایش دما طی این هفته همه مناطق استان را در برمی‌گیرد اما شدت گرما به ویژه در مناطق مرکزی و شمالی و شرقی استان اصفهان، فرودگاه اصفهان، نجف آباد، کبوتر آباد، خمینی شهر، برخوار (دولت آباد)، آران و بیدگل، کاشان، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، ورزنه، مهاباد، زواره، فلاورجان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه و مورچه خورت محسوس‌تر خواهد بود.

هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه امروز با اشاره به احتمال آسیب گرمازدگی به محصولات باغی و زراعی، دام و طیور و زنبورهای عسل، خسارت به بعضی تأسیسات و تجهیزات صنعتی و در ساعات بعد از ظهر تا شب، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه شمالی و شرقی و مرکزی استان، هشدار داده است که افزایش نسبی دما و تداوم هوای گرم در ساعات روز و ماندگاری آن طی ایام هفته سبب
افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و نواحی جنگلی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به دلیل بالارفتن ازن سطح زمین می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن هشدار درباره غبار آلودی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم افراد جامعه و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی و شمالی استان، توصیه کرده است که هم وطنان از ترددهای غیرضروری و فعالیت بدنی در فضای باز در ساعات گرم روز اجتناب کرده و همچنین مصرف بهینه حامل‌های انرژی (آب و برق) را رعایت کنند.

هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم خودداری از آبیاری مزارع و باغات در ساعات گرم روز، اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و نواحی جنگلی و یا در صورت روشن کردن اطمینان از خاموش شدن کامل آن پیش از ترک محل، احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده تاکید کرده است.