تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3736964
شناسه : 3736964
تاریخ :
هشدار آنروا درباره تشدید جنایات اشغالگران در کرانه باختری اقتصاد ایران: آژانس آنروا با هشدار درباره تشدید جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری اعلام کرد که وضعیت انسانی این منطقه روز به روز بدتر می‌شود و جنگ خاموش اسرائیل ضد کرانه باختری باید پایان یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه باختری همزمان با جنگ نسل کشی این رژیم علیه نوار غزه، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) درباره وضعیت بحرانی کرانه باختری هشدار داد.

این آژانس سازمان ملل تاکید کرد: وضعیت انسانی در کرانه باختری اشغالی روز به روز بدتر می‌شود و باید به جنگ خاموش اسرائیل ضد کرانه باختری پایان داد.

آژانس آنروا در بیانیه خود به این منظور تصریح کرد که اردوگاه‌های نورشمس و طولکرم در کرانه باختری به شدت از کمبود آب و قطعی برق رنج می‌برند. عملیات‌های ادامه‌دار ارتش اسرائیل موجب ویرانی کرانه باختری و تهدید جان فلسطینی‌ها در این منطقه می‌شود.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه این رژیم حملات خود را به مناطق مختلف کرانه باختری، به ویژه مناطق شمالی به شکل قابل توجهی افزایش داده است. ده‌ها عملیات نظامی ویرانگر ارتش صهیونیستی علیه زیرساخت‌های شهرهای جنین و اردوگاه آن و همچنین طولکرم و دو اردوگاه واقع در این منطقه، موجب تخریب شبکه‌های جاده، آب، برق و فاضلاب شده است.

بر اساس گزارش منابع فلسطینی، در حملات صهیونیست‌ها به کرانه باختری از 7 اکتبر 2023 تاکنون حدود 600 فلسطینی از جمله 144 کودک به شهادت رسیده، 5400 نفر زخمی شده و 9890 نفر هم بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های فلسطین امروز شنبه از شهادت «هیثم بلیدی»، یکی از فرماندهان گردان‌های القسام در طولکرم و «عبدالجبار صباغ الدحروکی» از فرماندهان سرایا القدس - گردان طولکرم خبر دادند که گفته می‌شود در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خودروی آن‌ها در این منطقه در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

از طرف دیگر شبکه خبری قدس گزارش داد که اشغالگران صبح امروز با بمباران خودرویی در نزدیکی شهرک «زیتا» در شمال طولکرم 5 رزمنده مقاومت را ترور کردند.

در پی شهادت 5 تن از رزمندگان مقاومت در شهر طولکرم واقع در کرانه باختری اعتصاب سراسری اعلام شد.

انتهای پیام/