تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736957
شناسه : 3736957
تاریخ :
پنجمین اهدای عضو در خراسان جنوبی انجام شد اقتصاد ایران: بیرجند- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنجمین اهدای عضو در خراسان جنوبی انجام شد و اعضای بدن جوانی از اهالی سربیشه به چندین نفر زندگی دوباره بخشید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدی فرد پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحوم حمیدرضا براتی بهلولی نادی ساکن سربیشه که به دنبال تصادف در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بستری بود، با تأیید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان و با سخاوت و بخشش خانواده مرحوم در اعلام رضایت به اهدای عضو، بلافاصله زنده یاد از بیمارستان امام رضا (ع) به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل جراحی اهدا عضو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قلب زنده یاد حمیدرضا براتی بهلولی به آقای ۳۸ ساله پیوند شد و زندگی دوباره بخشید، گفت: کبد مرحوم حمیدرضا براتی بهلولی در بیمارستان منتصریه به خانم ۵۳ ساله که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد پیوند شد و زندگی دوباره بخشید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: کلیه‌های زنده یاد حمیدرضا براتی بهلولی در بیمارستان منتصریه به دو دختر نوجوان ۱۴ و ۱۶ ساله بصورت رایگان اهدا و پیوند شد و همچنین قسمتی از پوست مرحوم برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

محمدی فرد از اهدای عضو به عنوان باقیات صالحات برای اهدا کننده و خانواده وی یاد کرد و در پیامی خطاب به خانواده براتی ضمن عرض تسلیت، ابراز همدردی و تقدیر از این عمل انسان دوستانه و ایثارگرانه خاطرنشان کرد: اکنون که اعضای مرحوم حمیدرضا براتی بهلولی نادی، جانی دوباره به بیماران دردمند بخشیده و امید زندگی و زنده ماندن را به خانواده آنها هدیه داده است نشان از روح بزرگ و نوع دوستی شما است.

وی در ادامه این پیام یادآور شد: تسلیم شما در برابر تقدیر الهی و رضایت به عمل انسانی اهدای اعضای آن مرحوم توسط شما، علاوه بر اجر معنوی و رضایت خداوند متعال، سبب تداوم حیات این بزرگ مرد در وجود بیماران نیازمند پیوند خواهد بود. از خداوند متعال برای روح آن مرحوم طلب آرامش و آمرزش و برای شما خانواده بزرگوار صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنیم.