تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3736951
شناسه : 3736951
تاریخ :
۴ روز مواج و متلاطم پیش‌روی خلیج‌فارس و دریای عمان است اقتصاد ایران: آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی نشان می دهد که از بعدازظهر امروز (شنبه،۱۳ مردادماه) تا سه شنبه، بخش های از دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد که از بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه پیش رو مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش باد و افزایش ارتفاع امواج مواجه هستند.

بر اساس این هشدار، پیش بینی می‌شود بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای به ۲۸ نات (۵۳ کیلومتر بر ساعت) و بیشینه ارتفاع امواج به بیش از ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل برسد.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت‌های فراساحلی در پی دارد.

توصیه می‌شود برای مواجه مناسب با شرایط پیش رو نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد شناورهای سنگین، فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی اقدام شود.