تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3736936
شناسه : 3736936
تاریخ :
افزایش نقض قوانین حمل سلاح در آلمان اقتصاد ایران: اداره پلیس جنایی فدرال آلمان از افزایش تخلفات مربوط به قانون حمل سلاح و کنترل سلاح‌های جنگی در سال ۲۰۲۳ در این کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: سلاح گرم در سال 2023 یک نگرانی فزاینده برای پلیس آلمان بود و در ابعاد گسترده ای نیروهای امنیتی در این کشور را به خود مشغول کرده است.

اداره پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) در سال 2023 تخلفات بیشتری از هر دو قانون سلاح و قانون کنترل سلاح های جنگی را در این کشور ثبت کرد. در مقایسه با سال قبل، تعداد این موارد در آلمان تحت قانون اسلحه 6.3 درصد افزایش یافته و به حدود 35800 مورد رسیده است. این نتایج از گزارش وضعیت فعلی فدرال آلمان قابل مشاهده است. علاوه بر این، 563 مورد نقض قانون کنترل سلاح های جنگی (با حدود 4.3 درصد افزایش) وجود داشت.

در مجموع بر اساس این اطلاعات موارد بیشتری از نگهداری و حمل غیرقانونی و همچنین واردات غیرقانونی سلاح در آلمان ثبت شده است.

بر اساس گزارش وضعیت منتشر شده در سال 2023 بیشتر از سال قبل جرایم با استفاده از سلاح گرم ثبت شده است و این تعداد جرائم با افزایش 6.7 درصدی به حدود 9100 مورد رسیده است. در این گزارش آمده است: تعداد مواردی که از اسلحه برای تهدید استفاده شده ، 8 درصد و تعداد موارد شلیک سلاح گرم 5.5 درصد بیشتر از سال قبل بوده است. با این حال، به طور کلی، نسبت جرایم مربوط به استفاده از سلاح گرم در تمام موارد ثبت شده آماری بسیار کم و 0.15 درصد است.

بر اساس ارزیابی اداره پلیس جنایی فدرال آلمان BKA، تبدیل حرفه‌ای و غیرقانونی سلاح‌های گرم سفید - به‌ویژه با منشأ ترکی - و همچنین ساخت غیرقانونی اسلحه‌های گرم همچنان یکی از نگرانی‌های ویژه بازرسان این نهاد امنیتی آلمان است. به عنوان مثال، در ژوئن 2023، اداره پلیس جنایی ایالت شلسویگ-هولشتاین، 40 تپانچه سفید تبدیل شده را در یک کامیون از ترکیه کشف و ضبط کرد.

این کارشناسان توضیح می‌دهند که سال‌ها مناطق جنگی و بحرانی سابق منبع سلاح گرم و تجارت غیرقانونی آن بوده است. به ویژه کشورهای بالکان غربی با توجه به در دسترس بودن زیاد سلاح گرم در آنجا، حتی بیش از 30 سال پس از پایان جنگ‌ها، قاچاق این سلاح‌ها عمدتاً از طریق این مناطق انجام می‌شود. قاچاق سازمان یافته و غیرقانونی سلاح گرم از اوکراین به آلمان هنوز شناسایی نشده است.

نرخ شفاف سازی برای نقض قانون سلاح‌های جنگی حدود 92 درصد در سال 2023 و 83 درصد برای نقض قانون کنترل سلاح‌های جنگی بوده است. BKA این ارزش های بالا را به این واقعیت نسبت می دهد که جنایت با اسلحه یک جرم کنترلی است - یعنی یک سلاح و یک مظنون اغلب با هم شناسایی می شوند.

انتهای پیام/