تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736926
شناسه : 3736926
تاریخ :
زیرساخت‌های بازدید از غار تاریخی «یافته» ایجاد می‌شود اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: به‌منظور ثبت جهانی دره خرم‌آباد، زیرساخت‌های بازدید از غار تاریخی «یافته» ایجاد می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد با محوریت غارهای پارینه‌سنگی و مجموعه قلعه فلک‌الافلاک، زیرساخت‌های لازم برای بازدید از غار تاریخی «یافته» ایجاد می‌شود

وی افزود: این اقدام برای تسهیل در بازدید گردشگران از غار «یافته» عملیاتی و اجرای آن توسط اداره کل میراث‌فرهنگی لرستان آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: عملیات زیرساخت لازم از جمله ایجاد راه دسترسی، ایجاد نشانک، راهنمای راه، ایجاد درب حفاظتی، ایجاد نورپردازی و نصب تابلو معرفی و … از جمله اقدامات انجام شده برای تسهیل حضور گردشگران در این غار تاریخی است.

حسن‌پور، تصریح کرد: غارهای هفت‌گانه در دره خرم‌آباد به‌عنوان بخشی از پرونده ثبت جهانی محسوب می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام شده، پاک‌سازی، نقشه‌برداری و بهسازی و ایجاد راه دسترسی برای این غارها عملیاتی و اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: غارهای «کلدر»، «گیلوران»، «قمری»، «یافته»، «کنجی» و دو پناهگاه صخره‌ای «گرارجنه» و «پاسنگر» در دره تاریخی خرم‌آباد قرار دارند.