تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736922
شناسه : 3736922
تاریخ :
استقرار ۴۸ موکب هرمزگانی در ایران و عراق جهت خدمت به زوار اربعین اقتصاد ایران: بندرعباس-مسوول ستاد اربعین استان هرمزگان از آمادگی ۴۸ موکب استان هرمزگان در ایران و عراق برای خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی مولاپرست در این خصوص اظهار کرد: در سه ماه اخیر پروسه ثبت نام گروه‌های مردم نهاد و افرادی که به عنوان خادم در بحث مواکب فعالیت می‌کنند انجام شد و در سراسر استان گروه‌هایی به عنوان موکب دار ثبت نام کردند.

وی افزود: فرآیند بررسی صلاحیت این موکب‌ها انجام شده و سپس برای تأیید به قرارگاه ستاد اربعین در عراق ارجاع می‌شوند و این قرارگاه پس از بررسی ظرفیت‌های هر موکب و شهر مورد تقاضا نسبت به تأیید اقدام و در نهایت ستاد عتبات عالیات و وزارت کشور نیز تأیید کرده و نسبت به صدور پروانه شناسایی و فعالیت اقدام می‌کنند.

مسؤول ستاد اربعین استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان ۴۸ موکب رسمی دارد که از این بین ۱۷ موکب در ایران و استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: نخستین موکب استان در شهر بندر خمیر در جوار مرقد شهدای گمنام استقرار می‌یابد و خدمات پذیرایی و اسکان را برای مسافران راه دور؛ زائران پاکستانی و افغانستانی و زوار سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان که باید از شهرستان بندر خمیر بگذرند ارائه خواهد داد.

مولا پرست گفت: در شهرستان‌های بندرلنگه و پارسیان نیز موکب استان هرمزگان آماده خدمات رسانی به زائران هستند.

وی ادامه داد: برای رفاه حال زائران در شهر شبانکاره استان بوشهر نیز یک موکب بسیار بزرگ و با گنجایش همزمان ۸۰۰ زائر آماده شده است که زائران هرمزگانی بتوانند با توجه به مسافت زیاد تا مرز شلمچه در این موکب استراحت کنند.

مولا پرست تاکید کرد: در مرز شلمچه نیز چند موکب هرمزگانی فعال هستند و آماده‌اند از زائران پذیرایی کنند.

مسئول ستاد اربعین استان هرمزگان گفت: ۳۱ موکب استان هرمزگان در کشور عراق فعال هستند که ۵ موکب در نجف اشرف، یک موکب در سامرا یک موکب در مرز مهران و یک موکب در کاظمین و سایر مواکب در کربلا مستقر هستند.

وی تصریح کرد: از هفته قبل بحث اعزام موکب را داشتیم که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موکب استان از شهرستان قشم نیز عازم شده و در هفته جاری در عراق مستقر شده است.