تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3736916
شناسه : 3736916
تاریخ :
اوتامندی: نوع شادی فرانسوی‌ها عصبانی‌ام کرد! اقتصاد ایران: کاپیتان تیم فوتبال المپیک آرژانتین به درگیری‌های پایان بازی با فرانسه واکنش نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال المپیک آرژانتین شب گذشته (جمعه) در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک 2024 پاریس با نتیجه یک بر صفر مغلوب فرانسه و از دور رقابت‌ها حذف شد. در پایان این بازی شاگردان خاویر ماسچرانو به خاطر نوع شادی‌ تیم المپیک فرانسه که هدایتش بر عهده تیری آنری است، با بازیکنان این تیم درگیر شدند که صحنه‌های زشتی را در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک به ثبت رساند. فرانسوی‌ها که در فینال جام جهانی 2022 تیم ملی‌شان مغلوب آرژانتین شده بود و از قهرمانی بازمانده بودند،  پس از سوت پایان این بازی به سمت هواداران حریف رفتند، جایی که خانواده‌های‌شان هم آنجا حضور داشتند و جشن صعود به دور بعد را برگزار کردند که این به مذاق آرژانتینی‌ها خوش نیامد و آنها هم عدد سه (به نشانه سه قهرمانی در جام جهانی در مقایسه با 2 قهرمانی فرانسه در جام جهانی) را با دست به بازیکنان فرانسه نشان دادند.

نیکلاس اوتامندی که در این دوره از بازی‌های المپیک به دعوت ماسچرانو تیم المپیک آرژانتین را به عنوان کاپیتان همراهی کرد، درباره اتفاقات پایان بازی شب گذشته با فرانسه گفت: این نوع شادی کردن واقعاً من را عصبانی می‌کند! آنها می‌توانند جشن صعود بگیرند، هر چه می‌خواهند خوش بگذرانند اما نباید به جایی که هواداران و خانواده‌های ما در آنجا هستند، بروند و آن‌طور جشن بگیرند. یکی از بازیکنان فرانسه بود که اسمش را هم نمی‌دانم. اسمش بالده یا باده بود، نمی‌دانم (لوئیک باده مدافع سویا). او اگر می‌خواهد جشن بگیرد، باید پیش ما بیاید و آنجا حلش کنیم. ما در مورد آنچه باید صحبت کنیم، صحبت خواهیم کرد. این حرکت آنها من را عصبانی کرد که مقابل هواداران و خانواده‌های ما جشن گرفتند.

وی همچنین در تمجید از بازیکنان جوان تیم المپیک آرژانتین اظهار داشت: ما باید سرمان را بالا بگیریم چون تا آخر تلاش کردیم. توپ در این بازی نمی‌خواست وارد دروازه شود. وقتی بازی تمام شد، به بچه‌ها گفتم که به همه آنها افتخار می‌کنم و آنها اینگونه نماینده تیم ملی آرژانتین هستند. به آنها گفتم باید همین‌طور تلاش کنید، مطمئن باشید در آینده فرصت‌های زیادی خواهید داشت.

مدافع بنفیکا در پایان خاطرنشان کرد: ما از روی یک ضربه شروع مجدد دروازه‌مان باز شد، اما بر بازی تسلط داشتیم و موقعیت‌های خوبی هم روی دروازه فرانسه خلق کردیم. ما در نیمه دوم تماشایی بازی کردیم و فرانسه هم در لحظاتی خوب بود اما ما به دنبال ارائه یک فوتبال خوب بودیم. وقتی هم توپ نخواهد وارد دروازه شود، هر کاری کنید گل نمی‌شود.

به نظر می‌رسد واکنش بازیکنان فرانسه به پیروزی شب گذشته‌شان مقابل تیم المپیک آرژانتین، ریشه در فیلمی دارد که انزو فرناندس هافبک تیم ملی فوتبال آرژانتین اخیراً در جریان جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال آرژانتین بابت فتح کوپا آمه‌ریکا 2024 منتشر کرده بود که بازتاب خوبی نداشت و بسیاری او و هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی آرژانتین را به بی‌احترامی و توهین نژادی متهم کردند.

در فیلمی که در حساب اینستاگرامی فرناندس 23 ساله منتشرشده بود؛ او و هم‌تیمی‌هایش با سردادن شعاری در خطاب به بازیکنان سیه‌چرده تیم ملی فوتبال فرانسه می‌گویند «آنها برای فرانسه بازی می‌کنند اما اهل آنگولا هستند، مادرشان نیجریه‌ای و پدرشان کامرونی اما پاسپورت‌شان فرانسوی است».

المپیک 2024 پاریس , المپیک 2024 پاریس , المپیک 2024 پاریس , المپیک 2024 پاریس , المپیک 2024 پاریس ,

انتهای پیام/