تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3736911
شناسه : 3736911
تاریخ :
یوتیوب در آستانه فیلترینگ در روسیه اقتصاد ایران: وزارت خارجه روسیه یوتیوب را به سانسور محتوا و جلوگیری از دسترسی به اطلاعات از سوی دولت آمریکا متهم کرد و هشدار داد این کشور می تواند در حوزه های مختلف اقداماتی علیه وب سایت انجام دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روسیه در سال های اخیر از گوگل، مالک یوتیوب برای حذف کانال رسانه ها و شخصیت های برجسته روسی، عدم حذف محتوایی که روسیه غیرقانونی یا نامطلوب می شمارد و همچنین ذخیره ناکامل اطلاعات در این کشور انتقاد کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: ما می توانیم در حوزه های مختلف علیه وب سایت یوتیوب اقدام کنیم. تعداد موارد نقض قانون روسیه و بی توجهی عیان شرکت به کاربران داخلی و منافع آنها، به رگولاتورهای دولتی کشور حق می دهد از ابزارهای قانونی متناسب استفاده کنند. بی قانونی و سانسور سیاسی در نهاد یوتیوب که توسط دولت آمریکا کنترل می شود، یک هنجار شده است.

او در ادامه یوتیوب را به حذف سیستماتیک محتوای داخلی این کشور و تلاش برای محروم کردن جهانیان از دسترسی به منابع اطلاعات روسی متهم کرد.

طی ۲ هفته گذشته انتقاد مقامات روسیه از گوگل شدت گرفته و قانونگذاران ارشد کشور برهمین اساس سرعت دانلود محتوای یوتیوب را کاهش داده اند. از سوی دیگر برخی شخصیت های سیاسی از جمله رمضان قدیروف رییس جمهور چچن خواستار مسدودسازی این پلتفرم آمریکایی شده اند.