تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736902
شناسه : 3736902
تاریخ :
خاطرات والدین شهدای گیلانی مستند سازی شده است اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان گفت: بسیاری از خاطرات پدران و مادران شهدای استان گیلان ثبت و مستند سازی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر شنبه در حاشیه جلسه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: دوران دفاع مقدس الگوی ماندگار تمامی نسل‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان افزود: بسترسازی و برنامه ریزی‌های خوبی در این خصوص انجام شده و یکی از پیشنهادها این است که این مراسم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ثبت خاطرات رزمندگان و پدران و مادران شهدا از جمله وظایف ما است، افزود: بسیاری از خاطرات شفاهی پدران و مادران و خانواده شهدای گیلان ثبت و مستندسازی شده و باید اقدامات مناسبی برای در اختیار قراردادن این آثار فرهنگی به جوانان را فراهم آوریم.

وی با اشاره به فراهم کردن شرایط مناسب برای بازدید مردم بخصوص جوانان از باغ موزه دفاع مقدس گیلان اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت فرهنگیان می‌توانند دانش آموزان و دانشجویان را به این باغ موزه بیاورند تا از نزدیک با مستندات موجود و باقی مانده از دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

عباسی با تاکید بر اینکه موزه دفاع مقدس صرفاً دولتی و سازمانی نیست و متعلق به همه مردم است، گفت: کسانی که در خصوص شهدا و رزمندگان، آثاری دارند می‌توانند آن را به این موزه باغ هدیه کنند.