تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736899
شناسه : 3736899
تاریخ :
استفاده از فیبر نوری در تمامی نقاط استان چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیر عامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری از اتصال فیبر نوری در تمامی نقاط شهری و روستایی این استان خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هومن محمودی، صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ورود فیبر نوری در کشور به دهه ۷۰ بازمی‌گردد، پیش از این سیستم مخابرات به صورت رادیویی بود و از طریق دکل‌ها، ارتباط مخابراتی برقرار می‌شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استفاده از فیبر نوری در ابتدا در مراکز استان‌ها بود تا مرکز ۳۱ استان را به هم متصل کند، در مرحله بعدی مراکز شهرستان‌ها، سپس شهرهای کوچک و بعد از آن در روستا در دستورکار قرار گرفت.

محمودی عنوان کرد: برای اولین بار دکل ۱۱۷ متری گردنه چری به فیبر نوری متصل شد، در این محل از دو راه ارتباطی فیبر نوری و رادیویی استفاده می‌شود، ارتباط رادیویی در گردنه چری به‌ویژه در مواقع بارندگی قطع و باعث ایجاد مشکلاتی برای ارتباط شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرهای استان از فیبر نوری استفاده شده است و همگی به این فناوری متصل هستند، خاطرنشان کرد: شرایط ایجاب می‌کرد که شهرستان‌های دیگر استان نیز با استفاده از فیبر نوری به یکدیگر متصل شوند از همین رو در دستورکار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اینک یک هزار و ۷۱۵ کیلومتر فیبر نوری شهری، یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر فیبر نوری بین شهری و یک هزار و ۳۷۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان وجود دارد، طول فیبر نوری در کل استان نیز ۴ هزار و ۳۱۵ کیلومتر است.

محمودی بیان کرد: ۵۰۰ سازمان دولتی، مکان‌های خصوصی و ارگان‌ها در چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری متصل هستند.

وی تاکید کرد: استفاده از فیبر نوری مزایای بسیاری دارد ازجمله اینکه سرعت اینترنت بسیار بالایی دارد، درصد سرقت آن بشدت کم است و محدودیت انتقال داده ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اولین روستای چهارمحال و بختیاری که از شبکه فیبر نوری به صورت کامل در آن استفاده شده است روستای مارکده و بعد از آن روستای چم‌زین است.

وی ادامه داد: شبکه فیبر نوری تنها در شهرستان کوهرنگ و اردل اجرا نشده بود که با تلاش همکاران این دو شهرستان نیز به این شبکه متصل شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: توسعه شبکه فیبر نوری در کل بانک‌های استان نیز انجام می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: برنامه امسال توسعه فیبر نوری در گردنه مغول کشته، سرآقاسید به خویه تا گردنه چری به جهت پوشش موبایل در این مناطق سخت‌گذر است.

وی خاطر نشان کرد: در این استان ۴۷۰ سایت تلفن همراه وجود دارد و هر ساله تعدادی سایت اضافه شده است.

محمودی اضافه کرد: تا دو سال آینده شبکه تلفن ثابت در این استان به‌صورت کامل جمع خواهد شد.

وی مهم‌ترین مأموریت مخابرات در حال حاضر را اجرای طرح نجماو توسعه شبکه فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری دانست.