تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736871
شناسه : 3736871
تاریخ :
انشعابات غیرمجاز عامل کم آبی در بسیاری از روستاهای مشهد است اقتصاد ایران: مشهد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مشکل کم آبی در بسیاری از روستاهای شهرستان مشهد، ناشی از انشعابات غیرمجاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد معدودی از شهروندان وجود دارند که مصرف کننده غیر مجاز آب هستند و مبادرت به دستکاری کنتور و یا نصب انشعاب غیر مجاز می‌کنند که این موضوع، علاوه بر وارد آوردن خسارات به شبکه و تأسیسات آب و احتمال ورود آلودگی به آب، عامل کم آبی و بی آبی در بسیاری از روستاها نیز می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: طی ۲ سال اخیر با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی اقدامات بسیار خوبی در مواجهه و برخورد با انشعابات غیرمجاز صورت گرفته و برای خاطیان نیز محکومیت‌های مختلفی در قانون پیش بینی شده و اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی انشعابات غیرمجاز خصوصاً در روستاها به جدیت در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۳ هزار انشعاب غیر مجاز و عمدتاً در مناطق حاشیه شهر و روستاها شناسایی شده است که با جمع آوری این انشعابات، مشکل کم آبی خیلی از روستاها نیز مرتفع خواهد شد.

اسماعیلیان در خصوص آبیاری برخی از فضاهای سبز شهری با آب شرب گفت: با اقدامات خوب شهرداری و برنامه ریزی صورت گرفته، بخش قابل توجهی از آبیاری فضای سبز توسط پساب و استفاده از چاه‌های غیر کیفی انجام می‌شود و تا ۲ سال آینده تقریباً تمام فضای سبز مشهد با آب غیر شرب آبیاری خواهد شد؛ البته شهروندان نیز می‌توانند از آب خاکستری (آب حاصل از شست و شوهای خانگی) برای آبیاری فضای سبز منازل استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ارتباط با آموزش روش‌های مدیریت مصرف بهینه آب به شهروندان خاطر نشان ساخت: حدود ۸۰ درصد مصارف آب خانگی تبدیل به فاضلاب می‌شود و هرچه بتوانیم فاضلاب کمتری تولید کنیم در واقع در مصرف آب نیز صرفه جویی کرده ایم؛ لذا در سال گذشته در راستای مدیریت مصرف آب پویش سه، سی، سه معرفی شد که بر اساس آن کافی است ۳ دقیقه زمان دوش گرفتن ،۳۰ درصد از حجم فلاش تانک‌ها و ۳ ساعت زمان استفاده از کولرهای آبی را کاهش دهیم.