تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736865
شناسه : 3736865
تاریخ :
جایزه ادبی زنده‌یاد مرید محمدی در استان برگزار می‌شود اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری جایزه ادبی زنده‌یاد مرید محمدی از مفاخر شعر و ادب با عنوان «نامه‌ای به همسرم» در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیام احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در راستای تبیین و تأکید بر مؤلفه‌های هویت ایرانی اسلامی و توجه و تأکید بر نقش بنیادین خانواده و خانواده محوری در حیات فرهنگی جامعه، جایزه ادبی زنده‌یاد مرید محمدی از مفاخر شعر و ادب استان را با عنوان «نامه‌ای به همسرم» برگزار می‌کند.

وی در خصوص موضوع و رویکرد اجرایی این جایزه ادبی، افزود: رویداد ادبی «نامه‌ای به همسرم» با محوریت شعر و نثر و بنا به موضوعات در نظر گرفته شده به‌صورت رقابتی و در گستره چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، «پاسداشت و قدردانی از مقام همسر» و همچنین «زندگی عاشقانه بر مبنای زیست عفیفانه»، موضوعات این جایزه ادبی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط اختصاصی شرکت در فراخوان، ادامه داد: در بخش شعر آثار در تمامی قالب‌های شعری پذیرفته می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، در بخش نثر نیز آثار ارسالی نباید بیش از یک هزار (۱۰۰۰) کلمه باشد.

احمدی پیرامون شرایط و مقررات عمومی شرکت در فراخوان عنوان کرد: شرکت در فراخوان برای تمامی علاقه‌مندان در همه‌ی رده‌های سنی آزاد است، این فراخوان پذیرای آثار ارسالی از شاعران، نویسندگان و دیگر شرکت‌کنندگان استان چهارمحال و بختیاری است و هر متقاضی شرکت در فراخوان مجاز است در هر بخش (شعر و نثر) حداکثر ۲ اثر و درمجموع چهار اثر به دبیرخانه ارسال نماید.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی نباید پیش از این در جشنواره‌ها و دیگر رویدادهای ادبی، حائز رتبه شده و یا به چاپ رسیده باشد، مسئولیت مالکیت معنوی آثار ارسالی به عهده شرکت‌کنندگان است، آثار باید به‌صورت تایپ شده (۱۲ / Nazanin) و در قالب Word و Pdf به دبیرخانه ارسال شود، ذکر مشخصات کامل شرکت‌کننده به همراه شماره تماس در پایان آثار ارسالی الزامی است، دبیرخانه مجاز به چاپ و انتشار آثار برگزیده است و تشخیص دیگر موارد بر مبانی کیفیت و کمیت آثار رسیده و مقتضیات پیش‌بینی نشده به عهده دبیرخانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان رویداد ادبی زنده‌یاد مرید محمدی عبارت از نفر اول لوح سپاس و هدیه ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح سپاس و هدیه ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم لوح سپاس و هدیه ۱۰ میلیون ریالی است.

احمدی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در فراخوان جایزه ادبی زنده‌یاد مرید محمدی با عنوان «نامه‌ای به همسرم» می‌توانند آثار خود را با توجه به شرایط اختصاصی و عمومی این رویداد و با روش‌های ازجمله ارسال از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۰۴۶۳۳۲۵۳۸ ارسال لوح فشرده حاوی آثار، به نشانی دبیرخانه به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تاکید کرد: اعلام فراخوان و دعوت از علاقه‌مندان نیمه اول مرداد ۱۴۰۳ خواهد بود، آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ شهریورماه است و آئین پایانی و اعلام برگزیدگان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مکان برگزاری آئین پایانی نیز فرهنگ‌سرای بزرگ شهرکرد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص نشانی و شماره تماس دبیرخانه خاطرنشان کرد: این دبیرخانه در محل شهرکرد، تقاطع خیابان‌های کاشانی و فارابی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای، به شماره تماس: ۱- ۰۳۸۳۳۳۳۴۸۹۰ است.