تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736837
شناسه : 3736837
تاریخ :
پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تن آلو از باغات سامان اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: باغداران منطقه سامان این روزها مشغول برداشت آلو از باغ‌های خود هستند و پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار تن آلو از سطح باغات برداشت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله رئیسی صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت آلوچه خشکباری از باغ‌های شهرستان سامان، یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان خبر داد و اظهار کرد: باغداران منطقه سامان این روزها مشغول برداشت آلو از باغ‌های خود هستند و پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار تن آلو از سطح باغات برداشت شود.

وی افزود: عملکرد محصول تر آلو در شرایط مناسب اقلیمی ۱۰ تن در هکتار است و عملیات برداشت از مرداد ماه آغاز شده و در اواسط شهریور ماه به پایان می‌رسد، ارقام آلو شامل قطره طلا، بخارا، برغان، شابلون، استنلی و سانتاروزا هستند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان بیش از ۷۰ درصد آلو سامان به صورت خشکباری مصرف می‌شود.

رئیسی ادامه داد: این محصول پس از برداشت در آفتاب به صورت فله‌ای خشک و روانه بازار می‌شود، که البته توجه به بسته‌بندی و فرآوری این محصول می‌تواند درآمد بیشتری نصیب کشاورزان کند.

وی عنوان کرد: خواص آلو خشک همراه با طعمی خوش و فواید بی‌شماری برای سلامتی که دارد، از تقویت گوارش و کمک به کنترل وزن گرفته تا بهبود سلامت قلب و استخوان‌ها را در بر می‌گیرد را نمی‌توان نادیده گرفت، این میوه پرفایده، سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن و تقویت سیستم ایمنی ایفا کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تولیدات محصولات باغی در شهرستان سامان، کمبود واحدهای صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات باغی یکی از مشکلات شهرستان در این حوزه به شمار می‌رود که امیدواریم با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و افراد سرمایه‌گذار بتوانیم چند واحد صنایع فرآوری و تبدیلی در زمینه محصولات باغی برای شهرستان ایجاد کنیم.