تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736812
شناسه : 3736812
تاریخ :
سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف در سطح استان بوشهر بوده‌ایم که می‌توان به اجرای صدها برنامه فرهنگی، تربیتی، دینی و ملی در مدارس سراسر استان اشاره کرد.

وی از اجرایی شدن طرح دانش‌آموز، مربی و معلم تراز انقلاب اسلامی بر اساس پیوست عملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۱۸ مرکز مشاوره در سطح استان راه‌اندازی و مرکز جامع یاریگران زندگی ایجاد و خط رایگان اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی ۱۵۷۰ در مرکز جامع روانشناختی استان با ۵ کابین پاسخگویی مشاوران مستقر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر توزیع رایگان بیش از ۱.۲ میلیارد تومان کتب کنکور به دانش‌آموزان مناطق محروم، برگزاری رایگان کلاس‌های تقویت بنیه علمی و کلاس‌های کنکور و نخبه‌پروری به‌صورت رایگان برای حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان با جلب حمایت و پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان بوشهر در دولت سیزدهم برشمرد.

تجهیز مدارس و نمازخانه‌ها

موحدی از تهیه و تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر در افق ۱۴۰۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: در این سه سال سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر افزایش یافت و با مقدار سرانه فضای ورزشی بعد از انقلاب برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال سه آزمون جذب معلم در آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شده است گفت: در سه سال دولت شهید آیت‌الله رئیسی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ معلم در استان بوشهر پس از ۳۰ سال استخدام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افتتاح اولین استخر دانش‌آموزی استان و فعال شدن ۴ پروژه استخر دانش‌آموزی دیگر در برازجان، گناوه، خورموج و کنگان را از دیگر اقدامات دانست و بیان کرد: در سه سال دولت شهید رئیسی ضمن تجهیز مدارس و نمازخانه‌های آنها به سیستم سرمایشی و کولر ۱۰ هزار متر مربع فرش سجاده توزیع شد.

موحدی با اشاره به خدمات ارزنده دولت شهید آیت‌الله رئیسی در عرصه آموزش و پرورش مهمترین اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در دولت سیزدهم را برشمرد و اظهار داشت: در عرصه تقویت و نوسازی ناوگان خودروی آموزش و پرورش استان بوشهر اقدامات مهمی انجام شده است.

نوسازی ناوگان خودرویی

وی نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش استان بوشهر را شامل خرید ۵۰ دستگاه دانست و بیان کرد: در این راستا انواع خودرو سواری، وانت، مینی‌بوس و کامیون بدون استفاده از اعتبارات دولتی خریداری و به ناوگان آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش ۲۰۰ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان و کسب رتبه اول در سطح کشور برای دو سال پیاپی خبر داد و اضافه کرد: در دولت سیزدهم سند تک برگ برای یک‌هزار و ۲۰۰ ملک آموزش و پرورش استان بوشهر صادر شد.

موحدی ایجاد ۵۰ زمین چمن مصنوعی ورزشی در ۵۰ مدرسه استان بوشهر را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت شهید رئیسی دانست و خاطرنشان کرد: در سه سال این دولت انقلابی و جهادی، ۳۰ اتاق درس تربیت‌بدنی در ۳۰ مدرسه استان بوشهر راه‌اندازی شد.

ساماندهی مراکز درمانی و رفاهی فرهنگیان

وی کسب ۲۰ مدال طلا، نقره و برنز از المپیاد ملی دانش‌آموزی برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان بوشهر را از دیگر موفقیت‌ها دانست و تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۷۰ پروژه آموزشی و پرورشی و ورزشی با هماهنگی کامل با اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر، ساخته و کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تعمیر، بازسازی، ارتقا و ساماندهی مراکز درمانی و رفاهی فرهنگیان استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در سه سال دولت شهید رئیسی ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، پرورشی و ورزشی خریداری و بین مدارس و مراکز پرورشی و ورزشی سراسر استان بوشهر توزیع شد.

موحدی با بیان اینکه در این مدت حداقل ۲۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوهای راهیان نور با همکاری سپاه امام صادق (ع) اعزام شد، افزود: در این راستا ۳۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان روایت توسعه و پیشرفت، ۲۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای تربیتی یک روزه شمیم معرفت، ۲ هزار دانش‌آموز به اردوهای زیارتی رأی اولی‌ها و ۳ هزار دانش‌آموز به مسابقات فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی و ورزشی کشوری اعزام شد.