تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3736787
شناسه : 3736787
تاریخ :
تنها در پنج روز ۲۰۰ هزار نفر ارز اربعین خود را از بله خریدند اقتصاد ایران: در پنج روز ابتدایی خرید ارز اربعین، ۲۰۰ هزار نفر ارز اربعین خود را از اپلیکیشن بله دریافت کردند...

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بازار -

در پنج روز ابتدایی خرید ارز  اربعین، 200 هزار نفر ارز اربعین خود را از اپلیکیشن بله دریافت کردند، افراد می‌توانند تا 3 شهریور ارز اربعین خود را از از این اپلیکیشن خریداری کنند.

 

 

بر اساس گزارش‌ روابط‌عمومی اپلیکیشن بله، تاکنون 200 هزار نفر از طریق این اپلیکیشن موفق به خرید ارز اربعین شده‌اند. سال گذشته بیش از 500 هزار نفر ارز اربعین خود را از اپلیکیشن بله خریداری کرده‌ اند. این خدمات به منظور تسهیل فرایند دریافت ارز برای زائران و کاهش صف‌های طولانی در بانک‌ها ارائه شده است.

 

مراحل خرید ارز اربعین به صورت کامل در اپلیکیشن بله انجام می‌شود. افراد، بعد از ورود به صفحهٔ خدمات با انتخاب گزینهٔ ارز اربعین و انتخاب بانک (بانک ملی و پست بانک) با ثبت مشخصات فردی، تعداد ارز مورد نیاز (حداکثر 200 هزار دینار) و تعیین تاریخ و استان مورد نظر، ارز خود را در شعبهٔ منتخب، دریافت کنند.

 

زائران ایرانی که قصد دارند برای شرکت در مراسم اربعین حسینی حضور یابند، امکان خرید ارز اربعین را دارند. این ارز معمولاً به نرخ ترجیحی دولتی ارائه می‌شود که از طریق بانک‌ مرکزی مشخص مشخص می‌شود. برای خرید ارز اربعین افراد باید در سامانهٔ سماح ثبت‌نام کنند.

 

نرخ ارز اربعین به نرخ دولتی ارائه می‌شود که پایین‌تر از نرخ بازار آزاد است. این نرخ توسط بانک مرکزی ایران تعیین شده و به منظور کمک به زائران برای کاهش هزینه‌های سفر به عراق در ایام اربعین حسینی اختصاص می‌یابد.

 

این نکته نیز حائز مهم است که دریافت ارز اربعین تداخلی با سهمیه خرید  ارز مسافرتی سالانه افراد ندارد. کاربران علاوه بر ارز اربعین، می‌توانند در طول سال برای خرید ارز مسافرتی در اپلیکیشن بله نیز اقدام کنند.

 

اپلیکیشن بله خدمات اربعینی متفاوت و کاربردی مانند ارز اربعین، اعلام وضعیت، تماس گروهی (با لینک) و دستیار ویژهٔ اربعینی بر پایهٔ هوش مصنوعی فراهم کرده است. سامانهٔ اعلام وضعیت در اپلیکیشن بله بر پایه USSD است و بدون نیاز به اینترنت و کاملا رایگان این امکان را فراهم کرده است که فرد موقعیت خود را به مخاطبان خود و افرادی که جویای حال او هستند، در فضای اپلیکیشن بله نمایش دهد.

تماس تصویری با کیفیت در اپلیکیشن بله، یکی دیگر از خدمات اربعینی بله است تا افراد حال خود را به‌صورت برخط و آنلاین با اطرافیان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. اپلیکیشن بله این قابلیت را به ویژگی‌های خود اضافه کرده است که افراد با ارسال لینک برای یکدیگر و با مشخص کردن زمان ملاقات، بدون نیاز به داشتن گروه، تماس صوتی یا تصویری خود را در اپلیکیشن بله برقرار کنند. این ویژگی برای تمامی افراد که جلسات کاری و دوستانهٔ خود را در ایران و خارج از ایران در بستر آنلاین و برخط انجام می‌دهند، امکان هماهنگی از ساعت‌ها قبل را فراهم می‌کند.

 

دستیار ویژهٔ اربعینی اپلیکیشن بله که برپایهٔ هوش مصنوعی برای زائران اربعین راه‌اندازی شده است. این دستیار هوشمند به سؤالات و ابهامات کاربران خود پاسخ می‌دهد و آن‌ها را در مراسم پیاده‌روی اربعین همراهی می‌کند. سؤالاتی از قبیل نیاز‌های سفر، مسیر، موقعیت‌ها در نجف و کربلا و… را پاسخ‌گو است. علاوه‌بر این موضوعات، بله در حال مذاکره با سازمان‌های حاضر در اربعین است تا بتواند از موقعیت آنان در این سفر آگاه شود و پاسخ‌گوی بخش عظیمی از سؤالات زائرین اربعین حسینی باشد.
 
اپلیکیشن بله، پیام‌رسان رسمی بانک ملّی ایران، خدماتی دیگری مانند امکان کارت به کارت، پرداخت قبض و خرید  بسته  های  اینترنت  سیم  کارت دائمی  ایرانسل برای کاربران فراهم کرده است و در تلاش است برای تبدیل شدن به زیست‌بوم دیجیتال مردم ایران، علاوه بر حوزهٔ خدمات مالی و بانکی با به‌کارگیری فناوری و تکنولوژی‌های نوظهور  خدمات متنوع و اساسی دیگری را ارائه دهد.