تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3736785
شناسه : 3736785
تاریخ :
توسعه‌دهنده مایکروسافت راز جالبی را درباره صفحه آبی مرگ ویندوز برملا کرد اقتصاد ایران: از زمان ویندوز ۳ تاکنون متن نسخه‌های مختلف صفحه‌ی آبی مرگ توسط افراد مختلفی در مایکروسافت نوشته شده‌ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

یکی از توسعه‌دهندگان مایکروسافت داستان پشت‌پرده‌ی صفحه آبی مرگ (BSOD) ویندوز را روایت می‌کند. این توسعه‌دهنده به سه نوع مختلف از خطای صفحه‌ی آبی اشاره کرد که هرکدام نویسنده‌ی متفاوتی دارند.

صفحه‌ی آبی مرگ ویندوز هنگامی پیش می‌آید که مشکلی بحرانی در نرم‌افزار یا سخت‌افزار، مانع از ادامه‌ی فعالیت عادی سیستم‌عامل شود. در این شرایط کاربر با پیغامی مبنی‌بر کرش‌کردن ویندوز و نیاز به راه‌اندازی مجدد روبه‌رو خواهد شد.

پس از آنکه بیش از ۸٫۵ میلیون دستگاه ویندوزی در سراسر جهان بر اثر آپدیت معیوب نرم‌افزار امنیت سایبری CrowdStrike برای ساعت‌ها با صفحه‌ی آبی مرگ درگیر بودند، علاقه به جست‌وجو درباره‌ی این پدیده به‌شدت افزایش یافت.

به‌گفته‌ی ریموند چن، توسعه‌دهنده‌ی سابق مایکروسافت، راز جالب ۳۰ ساله‌ای درمورد صفحه‌‌ی مرگ ویندوز وجود دارد؛ به‌ویژه اینکه چه کسی واقعاً متن معروف آن را نوشته است.

او بیان کرد که استیو بالمر، مدیرعامل اسبق مایکروسافت، متن صفحه‌ای را که با فشردن دکمه‌های ترکیبی Ctrl+Alt+Del در ویندوز ۳٫۱ ظاهر می‌شد، نوشت و برخی به اشتباه گفته بودند که او متن صفحه‌ی آبی مرگ را نوشته است.

گزارش‌های متعددی وجود دارند که استیو بالمر، جان ورت یا ریموند چن را به‌عنوان نویسندگان صفحه‌ی آبی مرگ ذکر می‌کنند. با این حال، قضیه به این سادگی نیست، زیرا سه صفحه‌ی آبی مختلف وجود دارد که هرکدام نویسنده‌ی جداگانه‌ای داشته است.

بعد از صفحه‌ی خطای ویندوز ۳٫۱، ارور کرنل ویندوز ۹۵ به‌وجود آمد. چن می‌گوید بیشتر کاربران آن را به‌عنوان صفحه آبی مرگ می‌شناسند، اما ویندوز ۹۵ به کاربران اجازه می‌داد که خطا را نادیده بگیرند یا از آن عبور کنند. با این حال، انتخاب نادیده گرفتن آن ممکن بود باعث خرابی سیستم شود.

مقالات مرتبط
  • دنیا در کام صفحه آبی مرگ؛‌ چطور یک‌ به‌روزرسانی ساده جهان را به آشوب کشید
  • هرج‌و‌مرج غیرمنتظره؛ آپدیت معیوب یک شرکت، صفحه آبی مرگ را به جان کامپیوترهای سراسر دنیا انداخت

چن اعتراف می‌کند که او نسخه‌ی اولیه‌ی پیام صفحه‌ی آبی ویندوز ۹۵ را ننوشت، اما آن را به شکل نهایی‌اش در سال ۱۹۹۵ درآورد که اغلب به‌عنوان صفحه آبی مرگ ویندوز NT شناخته می‌شود.

در نهایت، جان ورت ارور کرنل ویندوز NT را نوشت. چن آن را «صفحه‌ آبی مرگ واقعی» می‌نامد، زیرا سیستم در این مرحله غیرقابل بازیابی خواهد بود.