تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3736776
شناسه : 3736776
تاریخ :
موافقت ترامپ با برگزاری مناظره با هریس اقتصاد ایران: دونالد ترامپ با پیشنهاد برگزاری مناظره با کامالا هریس در تاریخ ۱۴ شهریور به میزبانی شبکه فاکس نیوز موافقت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، موافقت خود را با پیشنهاد برگزاری مناظره انتخاباتی با کامالا هریس در تاریخ 4 سپتامبر(14 شهریور) به میزبانی شبکه فاکس نیوز اعلام کرد.

وی در پستی در شبکه تروث سوشیال نوشت: من با پیشنهاد برگزاری مناظره با کامالا هریس در تاریخ 4 سپتامبر که از سوی شبکه فاکس نیوز ارائه شده، موافقم.

ترامپ با اشاره به مناظره خود با جو بایدن، که در حال حاضر از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرده است، نوشت: قوانین این مناظره مشابه قوانین مناظره من با بایدن خواب آلود است که هم حزبی هایش رفتار بدی با او داشتند، اما باید این مناظره تماشاگر داشته باشد.

اما این پست ترامپ برای دقایقی حذف شده بود. زیرا ترامپ پیشنهاد خود را برای برگزاری یک گردهمایی در ساختمان اصلی فرمانداری در روز برگزاری مناظره در صورتی که هریس پیشنهاد مناظره را نپذیرفته و یا نتواند مناظره کند، حذف کرد.

این در حالی است که هریس ماه گذشته با پیشنهاد فاکس نیوز برای برگزاری مناظره بین دو نامزد انتخاباتی در تاریخ 17 سپتامبر(27 شهریور)، اعلام آمادگی کرده بود.

پس از کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی در تاریخ 21 جولای و اعلام حمایت وی از کامالا هریس، ترامپ اعلام کرد که تا زمانی که هریس به طور رسمی نامزد دموکرات ها نشود، با او مناظره نخواهد کرد.

هریس باید برای تضمین نامزدی‌اش در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از 19 تا 22 آگوست در شیکاگو برگزار می شود، حمایت دست‌کم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را به‌دست آورد.

در همین حال کمیته ملی دموکرات ها اعلام کرد دلگیت های (وکلای انتخاباتی) کنوانسیون ملی دموکرات ها از یکم تا پنجم اوت (11 تا 15 مرداد) رای گیری مجازی را برای انتخاب رسمی کامالا هریس به عنوان نامزد دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2024، برگزار می کنند.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی های رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس با یک درصد اختلاف از دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی پیشی گرفته است.

براساس این نظرسنجی ، کامالا هریس نامزد احتمالی دموکرات ها از حمایت 43 درصد رای دهندگان برخوردار است در حالی که دونالد ترامپ 42 درصد حمایت ها را به خود اختصاص داده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/