تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736741
شناسه : 3736741
تاریخ :
آذربایجان‌غربی هشتمین استان کشور در تحقق سرمایه‌گذاری صنعتی شد اقتصاد ایران: ارومیه-سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: این استان رتبه هشتم سرمایه گذاری صنعتی را طی سه ماهه نخست امسال در بین ۳۱ استان به دست آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر پرنیان در این زمینه افزود: طبق هدف گذاری صورت گرفته کشوری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ برای آذربایجان غربی، بیش از ۵۷ درصد هدف گذاری تعیین شده برای سرمایه گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری استان تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری صورت گرفته در این خصوص در سه ماهه نخست امسال حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال بود، اضافه کرد: نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این بخش محقق شد.

وی اظهار کرد: البته هدف گذاری صورت گرفته برای کل سال در آذربایجان غربی، حدود ۸۱ هزار میلیارد ریال است که امیدواریم میزان تحقق قابل توجهی را در این خصوص شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین استان در شاخصه اشتغال صنعتی نیز در سه ماهه نخست امسال توانست رتبه ششم کشوری را از آن خود کند.

پرنیان گفت: در این بخش نیز شاهد تحقق ۸۵ درصدی نسبت به هدف گذاری صورت گرفته بودیم.

وی تعداد واحدهای صنعتی و معدنی استان را ۲ هزار و ۵۵۱ واحد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۷۴ واحد غیرفعال صنعتی و معدنی در استان احیا شد همچنین امسال ۶ واحد صنعتی و ۶ واحد معدنی راکد در استان به چرخه فعالیت بازگردانده شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: شناسایی و دسته‌بندی مشکلات واحدهای صنعتی، استفاده از حداکثر امکان موجود در استان جهت رفع مشکل نقدینگی واحدهای راکد از محل تسهیلات، رصد و پایش واحدهای معدنی جهت شناسایی واحدهایی با امکان راه‌اندازی مجدد به صورت مستمر و صدور اخطار به واحدهای راکد جهت فعال سازی از جمله برنامه‌های امسال برای احیای واحدهای راکد استان در بخش صنعت و معدن است.

پرنیان با بیان اینکه امروزه دنیا به دلیل ارزش افزوده بالای صنعت به این سمت حرکت می‌کند، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سبب موقعیت ویژه استان و ارتباط با بازارهای خارجی فراهم شده است و با قرارگیری ۲۵ درصد مرزهای کشور در آذربایجان غربی، این استان می‌تواند به عنوان یک هاب تجاری کشور عمل کند.