تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3736696
شناسه : 3736696
تاریخ :
مایکروسافت به‌دنبال تصاحب سگا و بانجی برای تقویت گیم‌پس بوده است اقتصاد ایران: ظاهراً مایکروسافت پیش‌تر برنامه‌های بزرگی برای تصاحب سگا و بانجی داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بر اساس اسناد داخلی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، مایکروسافت پیش‌تر به‌فکر خرید دو شرکت بانجی و سگا بوده است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در ایمیلی که به دست ورج رسیده است، از ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، و ایمی هود، مدیر مالی شرکت، درخواست کرده بود که استراتژی مذاکره با شرکت سگا و بانجی را تأیید کنند.

اسپنسر در ایمیلی به تاریخ نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) نوشته بود: «ما معتقدیم که سگا یک مجموعه‌ی متوازن از بازی‌ها در بخش‌های مختلف با جذابیت جهانی ساخته است و به ما کمک می‌کند تا پلتفرم ایکس‌باکس گیم‌پس را هم روی کنسول و هم خارج از کنسول سرعت ببخشیم.»

محتوای ایمیل فیل اسپنسر برای خرید سگا به ساتیا نادلا
Microsoft

مایکروسافت معتقد بود که خرید سگا باعث افزایش خرید اشتراک‌ گیم‌پس در کامپیوترهای شخصی، کنسول و فضای ابری خواهد شد. اسپنسر در آن زمان در ایمیل خود به نادلا و هود گفت: «جذابیت جهانی آی‌پی‌های محبوب سگا به گسترش دسترسی ایکس‌باکس گیم‌پس به مخاطبان جدید در سراسر جهان، به‌ویژه در آسیا که محتوای محلی برای موفقیت اهمیت بالایی دارد، کمک خواهد کرد.»

لیست خرید استودیوهای بازی‌سازی مدنظر مایکروسافت در سال ۲۰۲۰
Microsoft

مشخص نیست که در مورد خرید سگا چه اتفاقی افتاد و اینکه آیا نادلا در نهایت آن را تأیید کرد یا خیر؛ اما براساس یکی از اسناد داخلی مایکروسافت در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰)، سگا همچنان به‌عنوان یک هدف کلیدی ذکر شده بود. مایکروسافت شرکت‌های مهمی را برای خرید در بازارهای مختلف شناسایی کرده بود. سگا، بانجی، زینگا و آی‌او اینتراکتیو، تعدادی از شرکت‌هایی بودند که مایکروسافت به‌طور جدی در حال بررسی خرید آن‌ها بود.

مقالات مرتبط
  • بدون شرکت «سگا» احتمالا انویدیا ورشکست می‌شد
  • کمیسیون FTC آمریکا علیه تغییرات قیمت ایکس‌باکس گیم پس موضع گرفت

بانجی، استودیویی که اکنون به سونی تعلق دارد، در لیست قرار داشت و در سند داخلی مایکروسافت آمده بود: «خرید بانجی شامل تضمین آی‌پی‌های ارزشمند، استفاده از جامعه‌ی گیمرهای بزرگ آن و ادغام زیرساخت‌های توسعه و عملیاتی‌اش در Xbox Game Studios می‌شود.» همچنین اشاره شده بود که Destiny یکی از بازی‌ها با بیشترین ساعات اجرا در گیم پس کنسول بوده است.

توسعه‌دهنده‌ی هیتمن یعنی IO Interactive نیز در سال ۲۰۲۱ در لیست خرید مایکروسافت در کنار شرکت‌های موبایلی مانند Thunderful و Supergiant Games و Niantic و Playrix, و Zynga قرار داشت. مایکروسافت قبل از اینکه در نهایت توجه خود را روی اکتیویژن بلیزارد معطوف کند، در حال مذاکره برای خرید زینگا بود (زینگا در نهایت توسط Take-Two خریداری شد). مشخص نیست که آیا مایکروسافت با سایر شرکت‌های متمرکز بر بازی‌های موبایل نیز مذاکره‌ای داشته است یا خیر.