تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3736692
شناسه : 3736692
تاریخ :
خواص میوه خشک نسبت به میوه تازه اقتصاد ایران: از محبوب ترین تنقلاتی که در این سال های اخیر، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، می توان به میوه خشک اشاره داشت. این نوع خوراکی دارای خواص بسیاری است که می توان آن را جایگزین خوراکی ‌های ناسالم قرار داد. تمامی ما می دانیم که میوه ها از مهم ترین گروه های غذایی برای سلامتی ما هستند و لازم است که آن را به شکل روزانه مصرف کنیم. فصل به فصل میوه‌ها تغییر می‌ کنند و ما در طول سال دسترسی به میوه‌ های تازه نداریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

از محبوب ترین تنقلاتی که در این سال های اخیر، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، می توان به میوه خشک اشاره داشت. این نوع خوراکی دارای خواص بسیاری است که می توان آن را جایگزین خوراکی ‌های ناسالم قرار داد. تمامی ما می دانیم که میوه ها از مهم ترین گروه های غذایی برای سلامتی ما هستند و لازم است که آن را به شکل روزانه مصرف کنیم. فصل به فصل میوه‌ها تغییر می‌ کنند و ما در طول سال دسترسی به میوه‌ های تازه نداریم. به همین خاطر، خرید میوه خشک تدبیر بسیار خوبی برای تأمین ویتامین‌های موجود در میوه است.  ممکن است که این سوال برای افراد پیش بیاید که آیا میوه خشک نیز به اندازه میوه تازه خاصیت دارد؟

تفاوت میوه خشک با میوه تازه از نظر ارزش غذایی

هریک از آن ها دارای ارزش های غذایی منحصربه فردی هستند که فواید بسیاری هم برای سلامتی افراد دارند. هر دو میوه تازه و خشک منابع عالی فیبر رژیمی هستند که نقش مهمی در ارتقای سلامت دستگاه گوارش، تنظیم سطح قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی ایفا می‌ کنند. اما لازم است بدانید که، میوه‌ های خشک به دلیل ماهیت غلیظی که دارند، معمولاً حاوی فیبر بیشتری نسبت به میوه‌ های تازه هستند.

از مهم ترین مسائلی که در تفاوت میوه خشک با میوه تازه بسیار مورد توجه قرار دارد، میزان قندشان است. میوه‌های تازه به شکل طبیعی حاوی قند (عمدتا به شکل فروکتوز) هستند.

اما فراموش نکنید که میوه های خشک توانایی این را دارند تا قند بسیار بیشتری را نسبت به میوه های تازه داشته باشند. به این مثال توجه کنید که یک فنجان انگور تازه حدود 23 گرم قند دارد، در حالی که یک فنجان کشمش تقریباً 98 گرم قند دارد.

اگر بخواهیم از نظر ارزش غذایی میوه تازه را با میوه خشک مقایسه کنیم باید بگوییم یک وعده میوه خشک دارای قند و کالری بسیار بیشتری نسبت به یک وعده میوه تازه است.

مزایای استفاده از میوه خشک

  1. از مزیت های میوه خشک می توان اشاره داشت به مدت ماندگاری. به دلیل خشک شدن میوه، میزان آب موجود در آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می ‌کند و این امر باعث افزایش طولانی مدت ماندگاری میوه خشک می‌شود.
  2. درست است که قیمت میوه خشک از میوه تازه کمی بالاتر است اما لازم است بدانید که حجم میوه خشک، بسیار کمتر از میوه های تازه است و شما قادر هستید به راحتی در زمان خرید میوه خشک آن را بدون نگرانی حمل کنید. خرید میوه خشک به عنوان یک خرید سرشار از منبع سالم و مغذی شناخته می شود.
  3. میوه خشک اغلب بدون افزودن شکر یا مواد نگهدارنده تهیه می ‌شود و به طور طبیعی شیرین است. این امر باعث می‌شود که یک جایگزین مناسب برای خوراکی‌های شیرین باشد و از مصرف قند اضافی جلوگیری کند.

مزایای استفاده از میوه خشک

خواص میوه خشک نسبت به میوه تازه

میوه خشک دارای مواد مغذی بسیاری است. لازم است بدانید که یک تکه میوه خشک تقریبا به اندازه میوه تازه مواد مغذی دارد و تفاوت آن در حجم است که کمی متراکم شده است و همچنین از نظر وزنی، میوه خشک تقریبا سه و نیم برابر میوه تازه فیبر و ویتامین و املاح دارد.

برخی از خاصیت ها مانند آنتی‌اکسیدان، در میوه خشک زیاد تر است و به همین دلیل است که می‌ تواند به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک بسیاری کند. میوه‌ های خشک به دلیل داشتن فیبر، آهن، سلنیوم و پتاسیم نیازهای بدن را تامین می ‌کنند و انتخاب مناسبی برای افرادی می باشند که از کمبود مواد معدنی در بدن رنج می ‌برند.

آیا میوه تازه، سالم‌ تر از میوه خشک است؟

برخی از افراد بر این باور هستند که میوه خشک را می توان به عنوان یک میان وعده کاملا سالم استفاده کرد، اما برخی دیگر اعتفاد دارند که میوه خشک درواقع همان آب نبات است و برای افراد دیابتی بسیار ضرر دارد.

اما باید گفت که میوه ‌های خشک سرشار از مواد مغذی بوده، بسته ‌بندی آن‌ها آسان است و گاها در وعده‌های غذایی جایگزین میوه‌ های تازه می ‌شوند. پیشنهاد می کنیم در صورتی که اهل ورزش کردن هستید و می خواهید میزان مناسبی از کالری را دریافت کنید، از میوه های خشک مصرف کنید زیرا می تواند برای شما یک انتخاب فوق العاده باشد.

کدام یک گران تر است؟ میوه خشک یا تازه؟

در رابطه با سوالی که می گوید، کدام میوه گرانتر و ارزانتر است؟ سوالی دیگری پیش می آید که آیا قیمت میوه خشک گران است؟

لازم است بدانید که افراد در زمان خرید میوه از نوع خشک شده لازم است که هزینه بیشتری را نسبت به میوه تازه پرداخت کنند. قیمت میوه خشک به دلیل فرایندی که دارد، کمی گران تر است. برای تهیه انواع میوه خشک، زمان، هزینه و انرژی بسیاری را صرف می کنند. اما می توان گفت که هر کیلو میوه خشک حجم بالایی دارد و می تواند از نظر هزینه نسبت به تنقلات دیگر، به صرفه باشد.

پیشنهاد می کنیم برای خرید میوه خشک، از فروشگاه اینترنتی نبات شاپ دیدن فرمایید.