تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3736680
شناسه : 3736680
تاریخ :
اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در مسجد کوفه طی ایام اربعین اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۲۱ تهران از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در مسجد کوفه طی ایام اربعین سالار شهیدان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پوریا فر شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: ستاد اربعین حسینی طبق سنوات گذشته در شهرداری منطقه ۲۱ تشکیل شده و با حکم شهردار تهران این مسئولیت به عهده شهردار منطقه ۲۱، معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست در قرارگاه کوفه نهاده شده که باید انجام شود.

وی گفت: در ابتدا اقلام و مایحتاج مورد نیاز خادمین و زائرین ارسال و سپس آئین بدرقه زائران اربعین را داریم و همچنین ۱۵ روز استقرار در قرارگاه کوفه و پذیرایی از زائرین، پس از پایان مراسم اربعین حسینی نیز خدمات ستاد اربعین شهرداری منطقه ۲۱ تا سه روز ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه بیان کرد: فرهنگ میزبانی و پذیرایی از مردم، سنتی است که می‌توان از آن الگوبرداری کرد. شهرداری نیز به دلیل اینکه به دنبال مردمی کردن خدمات خود است، زیرساخت‌های مناسب را برای زائران فراهم می‌کند.

وی افزود: در این زمینه پویش‌های مردمی، اقلام فرهنگی و … تهیه شده و ارائه خواهد شد. امسال رویکرد و تمرکز ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران بر نوجوانان است. با این وجود برنامه‌های مختلفی با محوریت نوجوانان و خانواده‌های ایشان، برپایی موکب‌، سخنرانی به زبان عربی و فارسی، نماز جماعت و اجرای سرود در ایام اربعین حسینی اجرا می‌شود. امسال در مراسم اربعین نیز اتفاقات خوبی از سوی مجموعه‌های قرآنی تدارک دیده شده و اجرا خواهد شد.

پوریا فر اظهار کرد: گروه‌های پزشکی پیش‌بینی شده در همکاری با هلال احمر نسبت به ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زوار امام حسین (ع) اقدام خواهند کرد.