تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3736677
شناسه : 3736677
تاریخ :
حمله گسترده اوکراین به روسیه/ ۷۵ پهپاد سرنگون شدند اقتصاد ایران: در ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، وزارت دفاع روسیه از یک حمله پهپادی گسترده خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور دیشب در مناطق مختلف روسیه دست‌کم ۷۵ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند.

آن‌گونه که دراین بیانیه آمده پدافند هوایی نیروهای مسلح روسیه «۳۶ پهپاد در روستوف، ۸ پهپاد در کورسک، ۹ پهپاد در بلگورود، ۱۷ پهپاد در اورلووسکایا، ۲ پهپاد در منطقه ریازان، و ۳ پهپاد در مناطق ورونژ، دریای آزوف و کراسنودار را سرنگون کردند.»

اما ساعاتی پیش «واسیلی گولوبِف» فرماتدار منطقه روستوف اعلام کرد که بامداد امروز شنبه سامانه‌های پدافندی نیروهای مسلح روسیه ۵۵ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند.

به گفته این مقام دولت روسیه، این حادثه خسارتی در پی نداشته و کسی نیز زخمی یا کشته نشده است.

ماه‌هاست که نیروهای اوکراینی تقریباً روزانه مناطق مرزی روسیه در استان‌های بلگورود، بریانسک، کورسک، ورونژ، روستوف و کریمه را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هدف قرار می‌دهند.

به نوشته اسپوتنیک، کی‌یف برای برای منحرف‌کردن توجه‌ها از شکست آنچه «ضد حمله» نامیده می شود، که در ژوئن سال گذشته اعلام کرد، با روش های تروریستی، به ویژه استفاده از پهپادهای تهاجمی و گلوله باران های توپخانه ای علیه غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی در روسیه را هدف قرار می‌دهد.