تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3736647
شناسه : 3736647
تاریخ :
چطور با رژیم غذایی حاوی پتاسیم فشار خون را کاهش دهیم؟ اقتصاد ایران: پتاسیم به کاهش اثرات سدیم کمک می کند. گنجاندن این غذاهای غنی از پتاسیم در رژیم غذایی می تواند به شما در حفظ سطح فشار خون سالم و حمایت از سلامت کلی قلب کمک کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انلی مای هلث، پتاسیم نقش بسیار مهمی در سلامت قلب دارد. به آرام کردن دیواره رگ های خونی کمک می کند و خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهد. اگر غذاهای غنی از پتاسیم مصرف می کنید، می توانید سطح فشار خون خود را مدیریت کنید.

پتاسیم در هر ضربان قلب نقش دارد و به قلب شما کمک می کند تا خون را در بدن شما به حرکت در آورد. طبق مطالعه دیگری توسط دانشکده پزشکی هاروارد، پتاسیم اثرات سدیم را کاهش می دهد که به مدیریت سطح فشار خون کمک می کند.

در اینجا نگاهی دقیق به برخی از بهترین منابع پتاسیم که رژیمی هم هستند می اندازیم:


1. موز

طبق گفته هاروارد تی چان، موز منبع عالی پتاسیم است، یک ماده معدنی و الکترولیت مهم در بدن که بار الکتریکی کمی را حمل می کند و باعث می شوند سلول های عصبی سیگنال هایی را برای ضربان منظم قلب و انقباض ماهیچه ها ارسال کنند.

یک موز متوسط حاوی تقریباً 400-450 میلی گرم پتاسیم است که آن را به یک میان وعده سرشار از مواد مغذی تبدیل می کند که می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند.

2. سیب زمینی شیرین

طبق یک مطالعه، سیب زمینی شیرین منبع فراوانی از پتاسیم است. یک سیب زمینی شیرین متوسط حدود 540 میلی گرم پتاسیم را همراه با دوز سالم فیبر و ویتامین های A و C ارائه می کند.

3. اسفناج

اسفناج نه تنها سرشار از فیبر است، بلکه حاوی پتاسیم به مقدار مناسب است. یک فنجان اسفناج پخته شده بیش از 800 میلی گرم از این ماده معدنی ضروری را فراهم می کند. گنجاندن اسفناج در رژیم غذایی شما می تواند به شما در حفظ سطح مطلوب پتاسیم و حفظ سلامت قلب کمک کند.

4. آووکادو

آووکادو بافت خامه ای دارد و خوش طعم است، نه تنها یک غذای عالی است، بلکه سرشار از پتاسیم است. 100 گرم آووکادو 507 میلی گرم پتاسیم دارد. علاوه بر این، حاوی چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب است.

5. لوبیا

انواع لوبیا، از جمله لوبیا قرمز، لوبیا سیاه و لوبیا چیتی، منابع عالی پتاسیم و فیبر هستند. یک فنجان لوبیا پخته شده می تواند بین 400 تا 600 میلی گرم پتاسیم را تامین کند و آن را به یک مکمل مغذی برای سوپ ها، سالادها و غذاهای اصلی تبدیل کند.

6. پرتقال

پرتقال که به دلیل داشتن ویتامین C فراوان شناخته شده است، تامین کننده فراوان پتاسیم نیز می باشد. یک پرتقال متوسط حاوی حدود 240 میلی گرم پتاسیم، همراه با ویتامین C و فیبر است که برای سلامت قلب شما مفید هستند.

7. ماست

محصولات لبنی مانند ماست منابع خوبی از پتاسیم هستند، یک فنجان ماست ساده و کم چرب تقریباً 440 میلی گرم پتاسیم مورد نیاز بدن شما را فراهم می کند. به سراغ ماست ساده بروید تا از مصرف قندهای اضافه خودداری کنید و از آن به عنوان میان وعده یا بخشی از غذا لذت ببرید.

8. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نه تنها خوشمزه است، بلکه پتاسیم نیز دارد. یک گوجه فرنگی متوسط حاوی تقریباً 290 میلی گرم پتاسیم، همراه با لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی است.

در نتیجه

گنجاندن این غذاهای غنی از پتاسیم در رژیم غذایی می تواند به شما در حفظ سطح فشار خون سالم و حمایت از سلامت کلی قلب کمک کند.

با این حال، ضروری است که مصرف پتاسیم خود را با سایر مواد مغذی متعادل کنید و در محدوده های توصیه شده باقی بمانید، زیرا مصرف بیش از حد پتاسیم می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد، به ویژه برای کسانی که شرایط پزشکی خاصی دارند.