تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3736646
شناسه : 3736646
تاریخ :
چرا صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است؟ اقتصاد ایران: صبحانه مهمترین وعده غذایی است و مقدار زیادی از مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن انسان را تأمین می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،خواب‌آلود و بی‌انرژی از پشت میز کاری‌اش بلند می‌شود و از آبدار خانه یک لیوان چای تلخ می‌آورد. همکارانش صدایش می‌زنند و او را به خوردن صبحانه دعوت می‌کنند؛ اما او در پاسخ می‌گوید: «نه! من اهل صبحانه نیستم.»صبحانه مهمترین وعده غذایی است که بسیاری از افراد تمایلی به صرف آن ندارند؛ در حالی که صبحانه مقدار زیادی از مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن انسان را تأمین می‌کند؛ زیرا خوراکی‌هایی که در وعده صبحانه مصرف می‌شوند سرشار از مواد مغذی مانند فولات، کلسیم، آهن، ویتامین‌های گروه ب و فیبر است.در حقیقت، افرادی که صبحانه می‌خورند، بیشتر از سایر افراد ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز روزانه را دریافت می‌کنند.

مصرف صبحانه چه خاصیتی دارد؟

به گفته کارشناسان تغذیه، مصرف صبحانه باعث بهتر شدن سوخت و ساز بدن، پیشگیری از پرخوری، تأمین انرژی مورد نیاز، تنظیم سطح قند خون، بهبود خلق و خو، تقویت حافظه کوتاه مدت می‌شود.

در وعده صبحانه از کیک و کلوچه استفاده نکنید

یک اشتباه رایجی که معمولاً بین افراد وجود دارد این است که در وعده صبحانه به جای استفاده از مواد مغذی از خوراکی‌های قندی و کربوهیدرات‌های ساده مانند کلوچه و شیرینی استفاده می‌کنند؛ در حالی که استفاده از این تنقلات برای میان وعده و صبحانه مناسب نیست. زیرا بلافاصله بعد از مصرف قند ساده، انسولین در بدن بچه ترشح می‌شود و این ترشح انسولین باعث افت قندخون شده و فرد بیشتر احساس گرسنگی می‌کند.