تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736586
شناسه : 3736586
تاریخ :
میزان قطعی برق واحدهای صنعتی باید به‌طور جدی کاهش پیدا کند اقتصاد ایران: قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس به‌طور جدی پیگیر هستیم که قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی به حداقل کاهش پیدا کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سالار آبنوش صبح شنبه در بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان آبیک اظهار کرد: هر ساله در فصل گرما شاهد تکرار سناریوی محدودیت مصرف برق برای صنایع هستیم، همانطور که می‌دانید حفظ صنایع مهم موجود در استان چه در بخش خصوصی و چه دولتی بسیار سخت و سنگین است و اگر این سرمایه و تولید صنایع به دلیل قطعی برق با مشکل روبرو شود خیلی منطقی نیست و حتماً باید یک راهکار منطقی برای جلوگیری از آسیب به صنایع تولیدی اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای کاهش در مصارف برق کشور صرفه جویی در مصارف خانگی و ایجاد مشوق‌های اساسی توسط دولت برای مصارف خانگی است.

آبنوش خاطرنشان کرد: متاسفانه در مدیریت مصرف خانگی با مصرف بی رویه روبرو هستیم و این موضوع باعث می‌شود برق صنایع مهم قطع شود و آنها را با مشکل روبرو کند.

وی اضافه کرد: در مجلس به‌طور جدی پیگیر هستیم که قطعی برق به حداقل کاهش پیدا کند و حتماً از خود صنایع هم برای زمانبندی قطعی برق مشورت بگیرند و صرفاً بدون اطلاع و هماهنگی نباشد که بتواند برنامه‌ریزی تعمیراتی را انجام بدهند و یا مطابق نظر آن‌ها قطعی برق اعمال شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در ایجاد نیروگاههای جدید در چند سال گذشته خوب عمل کردیم اما کافی نبوده است و هنوز آن نیاز لازم تأمین نشده است چراکه صنعت ما همچنان رو به رشد است و عملاً مصرف صنعتی هم افزایش پیدا کرده است و برای حمایت از این مهم و همچنین تحقق راهبرد سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، لازم است دولت برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید و راه‌اندازی واحدهای راکدی که در این یکی دوسال اتفاق افتاده، جدی‌تر عمل کند.