تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3736571
شناسه : 3736571
تاریخ :
عرضه ترجمه کتاب «افسانه های مدیریت» در بازار نشر اقتصاد ایران: کتاب «افسانه های مدیریت» نوشته استفان استرن و کری کوپر با ترجمه فرشید عبدی، مهرداد حسینی شکیب و زهرا مصطفایی توسط انتشارات پویش مُدام منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «افسانه‌های مدیریت» نوشته استفان استرن و کری کوپر به تازگی با ترجمه فرشید عبدی، مهرداد حسینی شکیب و زهرا مصطفایی توسط انتشارات پویش مُدام منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب درباره اشتباهاتی است که درباره مدیران و رئیس‌ها به چشم می‌آیند.

«افسانه های مدیریت» به گفته مولفش، افسانه‌ها و پیش فرض‌های رایجی است که دنیای مدیریت را آزار می‌دهد. از بیرون، نقش یک مدیر ممکن است پر زرق و برق به نظر برسد، اما در واقعیت، بیش از اقتدار صرف، می‌طلبد. این کتاب به واقعیت‌های مدیریت تیم‌ها، پروژه‌ها و پیمایش پیچیدگی‌های پویایی سازمانی می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در ژوئن ۲۰۰۶ در جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه نورس وسترن شیکاگو، باراک اوباما، سناتور جوان ایالت ایلینوی، سخنران اول بود. آن روز برای دانش آموختگان جوان پند و اندرزهای زیادی داشت ولی مهم ترینشان به قول خودش موضوع «همدلی» بود.

اوباما می‌گفت: «درباره کسری بودجه فدرال در این کشور خیلی حرف می‌زنند. اما به نظرم بیشتر از کمبود بودجه باید از کمبود همدلی بگوییم. همدلی یعنی این که بتوانی خودت را جای دیگری بگذاری و جهان را از چشمان دیگری ببینی»

اوباما در ادامه، فرهنگ امروزمان را به انتقاد گرفت چراکه همدلی را کمرنگ کرده و ارزش‌هایی مثل ثروت، زیبایی ظاهری و شهرت را رواج می‌دهد. او در پایان سخنانش از دانش آموختگان جوان خواست افق دید و ظرفیت خود را برای دغدغه مندی و توجه به دیگران گسترش دهند، چراکه دغدغه مندی برای دیگران باعث رشد و پیشرفت شخصی هم می‌شود.

موضوع بسیار مهمی که در آن زمان شاید گاه به اندازه خود بل لیتل جان ارزش پیدا می‌کند اما این بار، قهرمان همدلی سخنرانی بود که قرار بود برود و با پیروزی در انتخابات وارد قدرت مند ترین اتاق دنیا شود. دیگر نمی‌شود وجود همدلی را انکار کرد یا نقشش را در محل کار یا هر جای دیگر نادیده گرفت.

هم می‌توان در سخت گیری زیاده روی کرد و هم در همدلی. موضوع اصلی در کار رعایت نظم و انضباط است. کار مثل درمان روانشناختی نیست. مدیرها باید با دیگران همدلی کنند ولی هرچجا هم که لازم باشد باید از خود قاطعیت و حتی سختگیری نشان دهند.

این کتاب با ۳۰۵ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۲۹ هزار تومان عرضه شده است.