تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3736566
شناسه : 3736566
تاریخ :
افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا سه شنبه (۱۳ تا ۱۶ مرداد) دما در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور به‌تدریج افزایش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴ مرداد) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در برخی مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان از جنوب شرق فارس و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: دوشنبه تا چهار شنبه (۱۵ تا ۱۷مرداد) بارش‌های سامانه موسمی در جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان تشدید می‌شود.

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در شرق، بخش.هایی از شمال شرق، شرق ، مرکز ، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: از امروز تا سه شنبه دما در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور به‌تدریج افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد» از امروز تا دوشنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ مرداد) صاف و وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۵ مرداد) صاف تا وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال باد و گرد و خاک کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۲ و ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.