تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3736565
شناسه : 3736565
تاریخ :
اتهام جدید تیک تاک در آمریکا/ نقض وسیع حریم خصوصی کودکان اقتصاد ایران: وزارت دادگستری آمریکا شکایتی علیه تیک تاک و بایت دنس(شرکت مادر آن) ثبت و آنها را به ناتوانی در حفاظت از حریم خصوصی کودکان در شبکه های اجتماعی متهم کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این در حالی است که دولت بایدن همچنان به کارزار علیه این شرکت ادامه می دهد.

دولت آمریکا اعلام کرد تیک تاک قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان را نقض کرده است. این قانون سرویس هایی که کودکان را هدف گرفته اند، ملزم به دریافت رضایت والدین برای جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران کمتر از ۱۳ سال می کند.

این اپلیکیشن چینی که در آمریکا حدود ۱۷۰ میلیون کاربر دارد، هم اکنون مشغول مقابله با قانون جدیدی است که بایت دنس را به واگذارایی دارایی هایش در آمریکا تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ یا مسدودیت کامل در این کشور، مواجه می کند.

در این شکایت ادعا شده هدف از آن پایان دادن به تهاجم عظیم و غیرقانونی تیک تاک به حریم خصوصی کودکان است. همچنین آمریکا مدعی است از مدت ها قبل میلیون ها کودک آمریکایی زیر ۱۳ سال از تیک تاک استفاده می کردند و این پلتفرم داده های خصوصی آنها را جمع آوری و نگهداری کرده است.

لیندا خان رییس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا که در ماه ژوین این پرونده را به وزارت دادگستری ارجاع داد، در این باره می گوید: تیک تاک عامدانه و به طور مرتب حریم خصوصی کاربران را نقض و ایمنی میلیون ها کودک در سراسر کشور را تهدید کرده است.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا خواهان جریمه ای تا سقف ۵۱۷۴۴ هزار دلار به ازای هر روز نقض قانون از جانب تیک تاک و جمع آوری اطلاعات کودکان شده که در صورت گناهکار شناخته شدن این اپلیکیشن ویدئو کوتاه مبلغ آن به چند میلیارد دلار می رسد.